D&D

 Duruşun bebeklik halini tam olarak gözümde canlandıramıyorum. Demir sildi, üstüne de kendi görüntüsünü kaydetti sanki. Sence bu normalmi günlükçüm? Bir şarkıyı dinlerken aynı anda başka şarkıyı da çıkaramam ya, onun gibi. Sence bu normalmi?
Her gün Duruyu almaya gidiyoruz Demir'le. Kapıya yaklaşırken gülmeye başlıyor. Nede çabuk öğrendi gezmeleri... Kime çekti bu çocuk bilmiyorum! Bir de ablasını görünce çok mutlu oluyor, babası geldiğinde ellerini dizlerine vurarak gülmeye başlıyor. Kral tv   açıyoruz, Duruş ilginç dans figürlerini sergilerken Demir yine dizlerini döverek ve kahkahalar atarak ona eşlik ediyor.  Kucağına Durunun org'unu koyuyorum, piyanist şantörler gibi sevinerek komik sesler çıkarıp eğleniyor. Yani keyifli olduğu zamanlarda böyle aktivitelerle meşgul ama çoğunlukla da sıkılıyor ve onunla ilgilenmemi, kucağımda gezdirmemi istiyor. Neşe balonumuzun yavaşça söndüğü zamanlar başlıyor. 
 Duruş hala resim yapmaktan sıkılmadı. Genelde eve döndüğümüzde de çizgi film seyrederken bile resim yapmaya devam ediyor. O unutursa ben yanına yerleştiriyorum kalem fıçısını ve defterini, en azından gözünü ayırmadan tv. a odaklanmamış oluyor. Sulu şakalara da devam. Bir bardak suyla üstünü başını ve de halıları koltukları ıslatıp, hiç utanıp sıkılmadan yine su isteyebiliyor. Çocukların suyla oynamaktan vazgeçme yaşı nedir acaba?
Kardeş kıskançlığı meselesinde de sıcak günleri atlattık. Hep Demir de bizimleymiş gibi alıştı kardeşine. Sadece reflex halinde herkesin önce Demire yönelmesi, bizi çok sinir ediyor :) 'Ben Duruyu tanırım' diyen anneanne bile yan çizmeye başladı...Çok fena rol çalıyor tombul kuşum...


Bir kaç hafta önce, parkta orta yaşlı bir bayan, hızla ve direkt Pusetindeki Demirin yanına gelip gıdısını parmaklamaya başladı. -bu bölümden pek hoşlanmadım, açık yazmak gerekirse, el sürmemesini tercih ederdim- Yan taraftan Duruş hamle yapıp
-bende burdayımmmm! dedi birden. Benim yabancılarla konuşmaktan nefffret eden kızım da dile geldi sonunda! 
-Ablası da burda teyzesi! filan gibi bişeyler geveledim ama kadın aldırmadı, Demiri mıncıklamaya devam etti. İnsan yalandan bile olsa
-aa ablasımısın, sen de tatlısın filan demez mi ya? Bu bölümden de hoşlanmadım işte. 


Sanıyorum ki bu aralar Demirin yanında kendini biraz görünmez hissediyor ve üzülüyor, bunu görmek te beni üzüyor. Keşke benden bir tane daha olsa o da hep Duruşla ilgilense, keşke onu anladığımı daha iyi gösterebilsem...


---Elleriyle dokunarak çocuk seven yabancı büyüklerle ilgili daha küçük bir anekdot;
yine okul yolundayız, yanımızdan iki genç geçti, birisi yana doğru dönüp, pusetindeki Demirin yanağına dokunmak için hamle yaptı, ben de çocuğunu korumaya programlı her anne gibi puseti ondan uzaklaştırmaya başladım. Tamamen reflex günlükçüm. Yani yengeç gibi yan yan ilerlemeye başladık, çocuğun eli havada kaldı bir müddet, ulaşamayınca bizim koca yanağa, vazgeçti, yoluna devam etti. Ayıp ettim evet. ---









12 yorum:

  • seda h. diyor:
    25 Temmuz 2012 13:16

    elletmeme :)! konusunda iyi yapmıssın ... ya biz ayıp edeceğiz miniklerimizin saglıgı icin , ya da onlar ayıp edecek buna dikkat etmedikleri icin ... sahsen ben koca koca insanların ayıp etmesinden hoşlanmadıgım için aynı senin gibi ayıp ediveriyorum... sonra geciyo unutuluyo :)

  • Adsız diyor:
    25 Temmuz 2012 14:05

    ben de taze anne olarak görüşümü belirteyim ki; doğru yapmışsın tatlım... Kuzumla parka indiğimizde çocuklar yaklaşıyor, eller toz toprak, gözüm o minik ellerde kızıma uzandığında ben de onlara uzanıyorum...Hadi onlar çocuk da büyükler dikkat etmeliler, etmiyorlarsa panter analar tarafından ettirilirler :)

  • yaruze... diyor:
    25 Temmuz 2012 14:49

    yaaa bu kız gittikçe daha mı güzelleşiyor neee????

  • Zeugma diyor:
    25 Temmuz 2012 15:42

    Demir'in gıdısını mıncıklayan kadında düşünce olsa duyduklarından sonra direkt Duru'ya yönelmesi gerekirdi...
    Kesinlikle hak veriyorum sana. Sokakta tanımadığımız insanların elleri nerelere dokundu, kaç çeşit mikrop barındırıyor, biliyor muyuz? Hadi hastalık varsa? Ayrıca öpmelerine de izin verme sakın...

    Canım sende kabahat.Birbirinden şeker iki çocuğun olursa olacağı bu :)
    Bence tavrını hiç çekinmeden koy.Şakası yok çünkü..
    Sevgiler...


    ( Not: Yeniden düzenli yazmaya başlamana sevindim.)

  • mavii diyor:
    25 Temmuz 2012 16:39

    merhabalr canım ikisinide kocaman maşalh öncelikle.sahur vakti karanlıkta yazıyorum imla hatalarım olursa kusuruma bakma:)
    geçen gün paxarda iki kere genç bir çoçuk eğilip egilip kızımı öptü durudan biraz küçük
    ne biliyim içim gitti ama bişey diyemedim ohhh sen iyi yapmışsın:))

  • elif-kayra diyor:
    26 Temmuz 2012 00:11

    insanın kardeşinin olması gibi güzel bir duygu varmı :))
    maşallah ikisinede

  • Durucayaşamak-Eda diyor:
    26 Temmuz 2012 00:19

    aayyyy demekki ikinci çocuk olunca duygular böyle oluyor.bizde ailecek sanki durnun üzerine hiçbirşeyi sevemezmişiz gibi hissediyor.aman ikinci olsa da onun gibi olmaz falan diyoruz ama demekki öyle olmuyor.2.ye niyetim yok ama olursada çoooook zamanı var demekki:)ikiside maşallah çok güüzeller ama duru prensesi başka güzel annesi öpüyorum onları

  • Unknown diyor:
    26 Temmuz 2012 01:17

    seda h, aaa seda, senmisin, naberrr? diye bozarım kendimi:) sevindim gördüğüme, iyi bak tibete, elletme ellere...

    ADSIZ, wallahi özellikle de erkek elinden pek tiksinirim, çocuklar biraz daha masum geliyor, ama tabi tamamen psikolojik, mikrobun büyüğü küçüğü yok :) sevgiler çokkkk

    gönülcüm, duruşlarımız da duruş yani :)))

    zeugmacım, o tamamen senin şekerliğin canım, bende sevindim yeniden buluşmamıza... sevgiler...

    mavi, ne demek, gelmen yeter de biliyomusun bende sendenim, söyleyemiyorum hiç bişey ama yüzüme yansıyordur mutlaka :))) sevgiler...

    elifçim doğru söylüyosun bundan sonrası daha keyifli olacak inş. sevgiler canım...

    durucayaşamak, aramızda kalsın, ben erkek olduğunu öğrenince, sevemem ben bunu dedim ama kendini öyle sevdiriyor ki, duruştan gizli saklı sürekli oynaşıyoruz :) sevgiler...

  • annesiningülü diyor:
    26 Temmuz 2012 05:23

    bizimki daha doğmadan sendromlara girmeye başladı Aysun.. ne yapacağım, çok dikkatli olmama rağmen bir açık bulup vuruyor beni. Neyse kendime daldım :)
    birde pazarda orada burada çocuğun saçlarını okşayan var ya :( en sinir olduğum, çocuk yıkanmayacaksa bile yıkıyorum mecburen, çok düşüncesizce bir hareket ;)
    en son hareketinde sonuna kadar haklısın ;)

  • Unknown diyor:
    28 Temmuz 2012 03:50

    bende tepki veremiyorum ama üzülüyorum:(
    gecen kardeşimle mağazadayız onun da benimkinden 42gün küçük kızı var sapsarı renkli gözlü yani dikkat çekiçi mağazadakiler seviyolar konuşuyolar bizim ki utangaç olmasına karşın yan yan gitti
    -bende meyt dedi
    ama duyuramadı ,çocuk bakıp hiçbirşey demediiçim gitti resmen evet yalandan da olsa keşke gülümseseydi dedim bende:(

    sanki anne yada çok çocuklu olanlar daha mı iyi empati kurar acaba?

  • Nil diyor:
    6 Ağustos 2012 05:49

    aysuncum sen hep doğur be arkadaşım. çok güzel çocuklar doğuruyorsun maşallah.
    çocuğu mıncıklayarak sevenlere birşey söyleyemiyorum ya, içim içimi yiyor. bence yengeç gibi yan yan gitmekle ayıp etmedin. nerden biliyorsun o elde neler olmadığını?boşver.
    Durum sen burda olsan ben seni vallahi görmezlikten gelmezdim.

  • Bal Yanağın Hikayesi diyor:
    7 Ağustos 2012 05:00

    Öncelikle şunu söylemek isterim çok güzeller benimde hayalim kızımın sonrabir erkek evladımolması maaşallah çok tatlılar..

    Ayrıca o elle mıncık mıcncık yapan teyzelere sinir olduğumu ve tepkinizi haklı bulduğumu belirtmek isterim..

    ve iki çocuk varken ikisini de ayırmadan sevmeyi başaramayanlara da ayrıca ve ayrıca sinir oluyorum...

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar