ISLAK MENDİL TEMİZLİĞİ - bir dudunun hatıra defteri-




Bazı icatlar, kullandıkça mucidine dua okutturur, 'toprağı bol olsun, ışıklar içinde uyusun (o da nası bi oksimorondur, aman bana bu duayı okumasınlar hiç hazzetmem uyurken ışık sızmasından bile...) dedirtir', hakikaten hayatı kolaylaştırır çünkü. Misal ıslak mendil...

Bebek popişi temizliğinde nasıl kullandığımı burda anlatmıştım, iki çocuğumda da bu yöntemi izledim. El-yüz temizliğinde kullanamıyorum, kendi ellerimi bile silmem, tenime değmesinden de hazzetmiyorum o ne idüğü belirsiz sıvının. Galiba bu nedenle bir türlü taşıma alışkanlığı da edinemedim. Çantama atmak hiç aklıma gelmez, çocuklara rağmen. Kii bu bir problem değil, mutlaka ihtiyaç hasıl olduğunda -otobüs, minibüs, sinema, tiyatro farketmez- anında bir yaprak ıslak mendil ikram eden bir teyze beliriverir. Hatta hiç tanımadığınız biri size ıslak mendil uzatırsa, şaşırmayın, alın, kullanın. 

Hele ev temizliği konusunda öyle geniş bir yelpazeye sahip ki, alışveriş listelerinin demirbaşı olması boşuna değil bu güzide icadın...

Aniden kapımı çaldı, çek bir yaprak, bir yüzüyle sehpanın tozunu, diğeriyle tv.un kirini pasını, temiz kalan köşesiyle de şööyle bir parkelerin üstünü siliver, aç kapıyı, misafirini buyur et! Halıya yağlı lekeler mi damladı, çıkaramadığı leke çeşidi yok, anneanne eli değmiş gibi, üç silmede leke kayboldu!

Dr.um programında izledim, yarıdan açtım kim bilmiyorum ama  konuya vakıf olduğunu sandığım, otorite gibi duran biri anlatıyordu; ıslak mendille kullan-at temizliği aslında su ve enerji tasarrufu sağlıyormuş. Malum su çok kıymetli. Pek te mantıklı gelmedi sanki ama??? Amaaann nebileyimmmnebileyimmm...

Not : hepimizde var dimi şu hastalık; mutfakta işi bitince iki yaprak kağıt havlu koparıp elini kurularsın amaaa buruşturup atmazsın bi te tezgahın, masanın üstünü silersin, öyle atarsın... var dimiiii :)))






8 yorum:

  • ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı diyor:
    8 Ocak 2013 15:57

    Var ablacım var:)))) atılırmı hemen öyle:)))))

  • Unknown diyor:
    9 Ocak 2013 02:01

    elimi kaldırdım bende:))

  • Unknown diyor:
    9 Ocak 2013 04:30

    Olmaz mı yahu. O hafif nemli kağıt havlu öyle kolaycacık ziyan edilir mi?
    Toz alma kısmında da Varımmm Diiiyoooorr'um.
    Hemen şipşak vallahi inanmazsın :)

  • yaruze... diyor:
    9 Ocak 2013 07:16

    Bugün sıkıcı bir gündü sanırım :)

  • Zeugma diyor:
    10 Ocak 2013 13:42

    Oğğğ yoooğğ..
    Islak mendilsz aslaaa:)))

    Pek keyifli bir yazı olmuş :)
    Fotolar şahane bu arada.
    Eline sağlık Aysuncuğum..

  • annesiningülü diyor:
    12 Ocak 2013 06:43

    olmamı :D

  • şayan dirik diyor:
    1 Nisan 2014 15:56

    evet büyük kolaylık ama sağlığa aşırı derecede zararları olduğunu es geçmeyelim. kimse ağır kanserojenleri çocuğuna yüklemek istemez değil mi? ya da bu kötü hastalıkla yüz yüze gelmek!... allah korusun... dikkat...

  • şayan dirik diyor:
    1 Nisan 2014 15:57

    evet büyük kolaylık ama sağlığa aşırı derecede zararları olduğunu es geçmeyelim. kimse ağır kanserojenleri çocuğuna yüklemek istemez değil mi? ya da bu kötü hastalıkla yüz yüze gelmek!... allah korusun... dikkat...

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar