Uçurdum da Uçurdum...

Demir'in 15'ini uçurduk, aslında geziyoruz, 40'ını fln bekleyemedik :) Yavaş yavaş idrak ediyorum ki, iki çocukla gezmek, hatta evden çıkabilmek, oldukça zor, insan, sıra kendine geldiğinde hazırlanacak enerjiyi bulamıyor. Yine de vazgeçmeyip bu işlerde pratikleşmek gerektiğine inanıyorum, yoksa insan bunalmaya başlıyor.
Bir de kendini salmaya başlarsan, kısır döngü de kollarını açmış bekliyor gibi, hal ve vaziyet ne olursa olsun bakımlı olmaktan vazgeçmemek, üşenmemek ve kendimizi salmamak ta mottomuz olsun kızlar...

Demircik sadece anne sütü alıyor, yarın kilomuza bakıcaz, ilk aşımız var. Mama takviyesine gerek duymuyoruz. Zaten emzirmek çok keyifli üstelik dünyanın en hijyenik, pratik ve mucize formüllü gıdası anne sütü, umarım anneler sorunsuz emzirebilirler çünkü, yeri doldurulamayacak bir besin bebekler için.

Ziyarete gelenlerle uyku düzeni ve beslenmesiyle ilgili durumumuzu paylaştığımda, genelde, 'hiç uyumuyor, sütüm yetmiyor, çok mağdur durumdayım' dememi tavsiye ediyorlar.
-Nasılsın? diye sorulduğunda - İyiyiiiimmmm, dediğimde, 'söyleme söylemeee' diyenler var. Nefret ettiğim bir yaklaşım da bu. Karşımdaki, potansiyel haset, nazar değdirmek için kem gözlerini üstüme dikmiş, bana kötülük yüklemesi yapıyor sanki. Ben bir insanın mutluluğundan rahatsız olup bunun tersi için dua edebilecek bir insan olduğuna inanmak istemiyorum, ben psikolojik olarak izin vermezsem, bunu başarabileceğine de inanmıyorum. Benim duruşum, güzel olanı paylaşmaktan, çoğaltmaktan yana.Secretıdır, karmasıdır, moda yaklaşımlardan da hoşlanmam. Kendimi NihatDoğan gibi hissettim sanki :))))

Bir de tahammül edemediğim, hatırını sorana bütün hastalıklarını sıralayan insanlar var. Bir insanın hastalığını ancak annesi gerçekten ilgiyle dinleyebilir, bir başkasını zerre kadar enterese etmez, üstelik çok sıkıcıdır.
Aysel Gürel, başım ağrıyor diyene
-bana niye söylüyosun, ben doktormuyum? dermiş. Taktir ediyorum ve hastalığını anlatmaya başladığında biri, bende bu cevabı yapıştırmak istiyorum ama kırıcı olmaktan çekiniyorum ve yapamıyorum...

Plankingçi gençler...

Demirin çamaşırları için, granül beyaz sabun kullanıyoruz. Yumuşatıcı hiç kullanmadım, kendimiz için de çocuklara da. banyosu için sadece zeytinyağı sabunu kullanıyoruz. Şampuan, krem, yağ vs. yok, kozmetik yok.

Bez olarak yenidoğan almıştım ama kullanamadık, çok küçük geldi, kilosuna göre daha büyüklerden aldık, hep molfix kullandım Duru'da, Demirde de devam.

Yenidoğan ıslak mendilleri var. Parfümsüz, parabensiz ama onların da içeriğinde henüz zararları deşifre edilmemiş ya da yasaklanmamış kimyasallar var. Kullanmadan önce uzun süre suda bekletip, çok iyi durulayıp başka bir kutunun içine yerleştirerek kullanıyorum.

Biberon kullanmadık Duruda. ek gıdayla birlikte kaşıkla ya da bardaktan içmeye alıştı yavaş yavaş. Demirde de böyle yapmayı düşünüyorum. Emzik almıştık ama Duruş çok sevmemişti, Demir yine ablasını takip ediyor. Annemle Aylin çok ısrar ettiler almamız için ama yine sevmedi bebiş.

Duru göbek bağını 3. günde düşürmüştü, Demir bey 10 gün sonra attı. Babasına benziyor diyorum, ağır bu çocuk :)
Duruda kullanmıştık ama Demir için eldiven ve şapka kullanmıyoruz. Tırnaklarını kesip törpülüyorum, kendini çizmiyor, parmaklarıyla oynayabiliyor.

Kundak yok. Pozisyon değiştirerek, yanında olmadığımda yan, yanındayken yüz üstü,ama genelde sırt üstü yatırıyorum. Yanlızken yüz üstü uyutmamak lazım beşik ölümleri riski yüksek bu pozisyonda. Yan yatarken de kolları ağrıyabiliyor. Şu an tavsiye edilen en sağlıklı yatış şekli sırt üstü. Kafasının şeklini de problem yapmıycaz artık :)

Demir hastane de ablasına hediyeler getirdi, hemde en sevdiği kitapları. Nasıl tahmin etti bilemiyorum!!!

32 yorum:

  • BALLI LOKMAM diyor:
    29 Aralık 2011 06:29

    Maşallah, büyümüş bile:))) Kendini salmak konusunda söylediklerine uymamakla beraber katılıyorum. Biraz büyüyünce kendine zaman ayırma olasılığın biraz daha azalıyor ne yazık ki. İstekleri hiç bitmiyor...

  • annesiningülü diyor:
    29 Aralık 2011 06:34

    zaten öyleydin ama daha bir güzel anne oldun sanki :D maşallah ;)

  • Noblesse diyor:
    29 Aralık 2011 06:35

    çok tatlı maşallah:)))

  • Unknown diyor:
    29 Aralık 2011 06:41

    ballı lokmam, erkenmi hava attım acaba? doğru söylüyosun, şimdilik nispeten daha kolay...

    baharcım, size de maşallah, mutlu ettin beni wallahi :)))

    noblesse sağol canım...

    İYİ SENELER.....

  • bir güzel çift diyor:
    29 Aralık 2011 06:42

    Maşallah...böyle pozitif anneleri gördükçe içim açılıyor zira hamileliğimin şu son günlerinde bebeklerle ilgili olumsuz şeyler duymaktan bıktım,bunalıma girdim neredeyse :) Allah tan tüm annelere bol sabır,bol enerji,mutluluk,huzur ve güzellikler diliyorum...sevgilerle...

  • Unknown diyor:
    29 Aralık 2011 06:45

    sakın. haber bile seyretme. moralini yüksek tut, mümkünse gez dolaş. herşey çok güzel olur dilerim, sevgiler,
    iyi seneler ...

  • AsOrTiK diyor:
    29 Aralık 2011 07:13

    ben üçüncü fotoğrafa bayıldım:)) o nasıl bir uyuma şeklidir öyle, çok şirin:)) allah bağışlasın. güle güle büyütün bebişinizi.
    sevgiler

  • Özge diyor:
    29 Aralık 2011 07:26

    maşallah size, allah nazarlardan korusun..
    ne güzel enerji dolusunuz, zaten bugünler başka türlü geçmiyor :)

    iyi seneler
    sevgiler
    özge

  • nokuruncocuklari diyor:
    29 Aralık 2011 07:43

    maşallah allah analı babalı büyütsün:))

  • yaruze... diyor:
    29 Aralık 2011 08:09

    afffferinnnn sana Aysunum;
    takdir ve tebriklerimi sunuyorum sana ve seviyorum seni...

  • Ülkü diyor:
    29 Aralık 2011 09:38

    Canım maşallah hepinize :) aynen benim gibi düşünüyorsun :))

  • my little world diyor:
    29 Aralık 2011 09:41

    maşallah!utandım kendimden:))tebrik ederim seni Aysun..inşallah ikinci çocukta ben de böyle olacağım,ilkinde fena çuvalladım..sayılmaz ki sayılmaz ki demek istiyorum:))

  • Tuğra'nın Annesi Emine diyor:
    29 Aralık 2011 11:48

    Aysuuuunnn...Yahu ne ara doğum yaptın da ne ara 15 günlük oldu bu fındık? Maşallah, sağlıkla büyüsün, Allah uzun ömürler versin sizlere. Çok güzelsin, daha da güzelleşmişsin. Kokla oğluşunu benim için..Öpüyorum seni...

  • Funda Ceyhan diyor:
    29 Aralık 2011 12:15

    Maşallah ikinize de :) Allah nazarlardan saklasın. İnşallah biz de çabucak alışırız birbirimize :) Siz de güle güle büyütün bebişinizi,
    sevgilerimle..

  • Unknown diyor:
    29 Aralık 2011 12:22

    özge, teşekkür ederiz, iyi güzel, mutlu seneler size de...

    nokuruncocuklari, çok sağol, teşekkür ederiz...

    gönülllll ben aşığım sana...

    ülkücüm, sağol canım...

  • Unknown diyor:
    29 Aralık 2011 12:24

    my little world, biz de görmedik duymadık, hiç sayılmaz zaten:)))

    Emine hnm, Emine hnm, biz işte böyle çabuk çabuk doğururuz yaa :))) bu arada 1 aylık oldu bile :)

    Fundacım, ben eminim, ilk görüşte aşık olucaksınız birbirinize, alışmak ne ki :)

  • Tuğra'nın Annesi Emine diyor:
    29 Aralık 2011 12:36

    Ya farkettim farkettim canım benim. Geçmişe döndüm, okudum yazılarını. Fırsat bulamıyorum bu aralar, kaçırmışım yazılarını. Tebrik ederim tekrar, öpüyorum seni..

  • Filiz diyor:
    29 Aralık 2011 13:39

    maşallah size:)benim kızım bugün iki aylık oldu,zaman çabuk geçiyor..anlattıklarınızda kendimi buldum:)bana da aynı tavsiyeleri veriyorlar,maşallah bizimki de iri bir bebek,daha büyük gösteriyor.annem bile soranlara 5 aylık diyormuş:)bana da çok saçma geliyor..bolca dua okuyorum nazar değmesin yavrularımıza...severek takip ediyorum izi,tecrübelerinii paylaşmaya devam edin lütfen..sevgiler..

  • Unknown diyor:
    29 Aralık 2011 13:58

    ayy maşallah ona çok şiriin tombiş demir.:)
    ne güzelsin sen kendini bırakmaman ne hoş ben tek çocukla salmışım ikinciyi düşünemiyorum:)

  • özlemnitta diyor:
    29 Aralık 2011 23:28

    Allah analı babalı büyütsün.Demir bebek çok tatlı ablası gibi..Maşallah:))))

  • Aynur (Küçük Hala) diyor:
    30 Aralık 2011 03:11

    maaşaAllah maaşAllah

    15'i, 40'ı...derkeeeen yaşı
    küçük beyin büyüyüşünü keyifle izliyor olacağım buradan :)
    sağlıkla, sevgiyle...

  • İkiz Annesi diyor:
    30 Aralık 2011 08:04

    41 kere maşallah sübhanallah nazarlardan saklasın inşallah.
    Canım sağlıkla büyüt Analı , Babalı kardeşi ile beraber huzur ve mutlulukla büyüsün:)
    Mis gibi kokar şimdi melek bol bol kokla annesi :)

  • birincisin diyor:
    31 Aralık 2011 03:22

    Maşallah Allah nazarlardan korusun..Güle güle büyütün..Mutlu yıllar:)

  • u.aydin diyor:
    31 Aralık 2011 04:04

    size de mutlu umutlu nice seneler.sevgilerle.

  • kimsiniz diyor:
    31 Aralık 2011 07:08

    masaAllah diyorum genel olarak, post'un çok guzel olmus canim, bomba gibi bir annesin masaAllah :)
    Yalniz benim bildigime göre, nazar sadece haset den kaynaklanmiyo, saskinlik getiren bir durum veya çok imrendiren bir durum-esya vs de nazar degmesine sebep olabiliyor..
    Sen canim sabah aksam oku yavrularina ve kendine Rabbim korusun.

    ne güzel uyumuslar birlikte ;)
    hayirli aksamlar :)

  • Deniz diyor:
    1 Ocak 2012 14:22

    Demin bir soru sormuştum, geri aldım :)) Miniş'in adını bilmediğimi fark etmiştim, ama bu postla hatırladım
    Maşallah Demir'e kolay bebek olsun ki, annesi pozitif olsun

  • Esin Bozdemir diyor:
    2 Ocak 2012 12:46

    size de gönlünüzce güzel geçecek bir yıl dilerim...mutlu yıllar....

  • Minik Kelebek Fısıldıyor... diyor:
    2 Ocak 2012 22:02

    Öncelikle maşallah diyorum, ne güzel hem kız, hem erkek annesi olma zevkini tadmışsınız...
    Darısı başıma :)
    Allah analı babalı büyümelerini nasip etsin :)
    Sevginiz, ilginiz, gülüşleriniz eksik olmasın...

    Sevgilerimle...

  • sevda s. diyor:
    6 Ocak 2012 10:43

    Maşallah kuzuya ya, 40ıda yaklaştı, kocaman oldu :) Ablasına ne de güzel hediyeler getirmiş. İnşallah seni hiç üzmez, sorunsuz pozitif günlerin olur :)

  • Yasemin Aktuğ diyor:
    9 Ocak 2012 13:50

    Bende epey bı ikiye sokağa çıkamamıştım. Şimdilerde çıkıyorum ve iki cocuklarda araba kullanıyorum ama dediğin gibi çok yorucu. O yüzden birinden birini anneme satıyorum.

  • didem diyor:
    10 Ocak 2012 17:36

    Ne kadar bakimli guzel bir annesin masallah! 40'ini ben de beklememistim ne Ece nin ne Berk'in. Onlar artik biraz batil inanc kaldi gibi. Nazar olayina inanmak istemiyorum. O zaman her turlu davranisimizi duygumuzu saklamak gerekir. O da cok zor. Bosver oldugun gibi ol:) Sen boyle guzelsin...diyorum...

  • yadigar olam diyor:
    13 Ocak 2012 02:21

    Ne kadar güzel herşey.Ufaklıklar, siz..Maaşallah....

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar