Bir Hastalığın Seyri...



Bu sene bizim hastalık senemizdi. İlk okul yılımız olduğundan, bağışıklık sistemimizin zayıflığından, Virüs ve bakteri dostu ılıman bir kış geçirdiğimizden...
Doktora gitiiğimizde karşılaştığımız hep aynı kalıp tedavi;
-boğazları kızarmış, auğmentin, ateşi çıkarsa 3-4 saat arayla pedifen
-antibiyotik kullanmasak....
-olmaz
-peki :(
Üç gün süren, çok az yemek, bol ilaçlı istirahat, süzülmüş bir çocuk, küçülen suratıyla, iyileştirilip okula gönderilir, tekrar virüs kapar, hiç bir salgın es geçilmez, bu döngü böyle devam eder...

Son zamanlarda bir de öksürük yapıştı yakamıza. Son zamanlarda gittiğim dr.lara da ısrarla öksürüğünü dinletmeye çalıştım ama viral enf. sonucu, geniz akıntısı öksürüğe neden oluyor yanıtını aldım, aynı kalıp tedaviyle , aynı reçeteyle döndük eve.

Öksürük geçmedi. Balgam başladı. Birkaç hafta önce Duruşun beni iyi duymadığını farkettim, aslında anlamadan önce biraz sinir bile yaptım, '
beni hiç dinlemiyor artık, arkasından söyleniyorum, cevap vermiyor artık' diye, uzayınca bu durum, anladım can sıkıcı gerçeği. Ferhatla deneme yaptık, arkasından kısık sesle konuşarak, Duymuyor! Dehşetle, işitme merkezine koştuk, test yapıldı ama net olarak sonuç vermedi. Yetişkinlerdeki gibi kolay algılayamadı odyometri cihazı. İyi bir dr. önerdiler, ona koştuk. Kulakta bir sıvı biriktiğini, yine viral enf. sonucu olduğunu, yine antibiyotik kullanmamız gerektiğini söyledi. Bir haftalık tedaviden sonra tekrar gittik, kulaktaki sorun halloluyordu ama duruşun ateşi çıkmaya başlamıştı ve bu güne kadar hep yaşadığımız gibi, ben en az üç gün sürüp bizi yine solduracağından emindim. Öyle de oldu, öksürük daha da arttı. Aynı dr, bizi devlet hastanesine yönlendirdi. Ona gittik, akciğer filmi çekildi, kan testleri yapıldı.
Sonuç: bronşit ve zatürre başlangıcı. Testleri almaya gittiğimde artık o kadar gerilmiştim ki, dr. sonucu söylediğinde höykürerek ağlamaya başladım. Beni sakinleştirip neden bu kadar abarttığımı anlamadığını söyledi kadıncağız. Çok gergindim, amacının ne olduğunu çözemediğim hormonlarım beni dengesiz yaptı fln. dedim. Bu sefer 11 tane iğne verdi. Çok zor geçti iğne süreci, gözlerinden damla damla yaşlar süzülerek, annem, ben ve iki hemşireyle üstüne abanıp sabit tutmaya çalışarak bitirdik dün gece. Hatta dün gece son iğne şerefine babasıyla saat 11 de hamburger,patates ve sos dolu çantayla döndüler eve, kutlama yapıcakmışız :)

Duruşum şu an iyi. öksürük etkisini kaybetmek üzere, yine kontrolümüz var. İştah çok daha azaldı. Ama açılıyor. Ben çok üzüldüm, çok suçladım kendimi, okula gitmeseydi, ben çalışmasaydım, dahamı iyi olurdu,? öksürüğünü ciddiye almayan dr. lar beni neden ikna etti, üstüne gitmedim? bulantımın, halsizliğimin arasında ihmal mi ettim, şimdiden ihmal ediyorsam hep böylemi devam edecek? İyi bakamadım mı, bakamıyormuyum? vs....
Bir de her hastalıkta koştuğumuz özel hastaneler ve sonucu devlet hastanesinde alabilmemiz...

27 yorum:

  • Ayla diyor:
    28 Haziran 2011 03:46

    O an insan öyle şeyler düşünebiliyor ama sakın şu an kendini suçlama...Sonuçta bu bir ihmal değil sen sadece doktorlara güvenmişsin bende olsam güvenirdim sonuçta o konunun uzmanları onlar. Malesef iyi doktorlara denk gelmemişsin ama çok da geç olmadan götürmüşsünüz emin çok zor bir dönemdi sizin için.Yazını çok üzülerek okudum inan bana.Durun iyi olmasına sevindim Allah bir daha yaşatmasın inşallah

    Son iğnede janjanlı kutlamayı hakeder ama ohh babası da iyi yapmış

  • Ayla diyor:
    28 Haziran 2011 03:46

    O an insan öyle şeyler düşünebiliyor ama sakın şu an kendini suçlama...Sonuçta bu bir ihmal değil sen sadece doktorlara güvenmişsin bende olsam güvenirdim sonuçta o konunun uzmanları onlar. Malesef iyi doktorlara denk gelmemişsin ama çok da geç olmadan götürmüşsünüz emin çok zor bir dönemdi sizin için.Yazını çok üzülerek okudum inan bana.Durun iyi olmasına sevindim Allah bir daha yaşatmasın inşallah

    Son iğnede janjanlı kutlamayı hakeder ama ohh babası da iyi yapmış

  • Deli Anne diyor:
    28 Haziran 2011 03:47

    Canım Aysun'um çok geçmiş olsun.. Valla okutmalı bu kuzuları.. bayağı badire atlatmışsınız siz de.. İnşaallah bu son olur .. öperim canım

  • Aktuelmoda diyor:
    28 Haziran 2011 03:56

    :(( Çok geçmiş olsun..

  • Reyhani diyor:
    28 Haziran 2011 04:01

    Ahh minik presnsesimmm...Kocaman geçmişler diliyorummm canımm kıyamam yaaa :( İnşallah tez zamanda iyi olur minik serçe

  • Özge diyor:
    28 Haziran 2011 04:07

    çok çok geçmiş olsun. hastalık gitsin bir daha da gelmesin.Durucuk iyi olsun.

  • Unknown diyor:
    28 Haziran 2011 04:17

    aylacım, sağol kutlama şart olmuştu gerçekten :)

    delişim inş. kapatalım hastalık sezonunu, sizede çok geçmiş olsun...

    aktuelmoda, çok sağol :((

    reyhani, çok daha iyiyiz canım sağol...

    özge, çok teşekkür ederiz canım...

  • annesiningülü diyor:
    28 Haziran 2011 05:56

    hay allah sen hem kendini hem bizi üzmekmi istiyorsun :(
    Durumuz iyi olacak sen merak etme. Bak güzelim iğnelerini olmuş bende olsam harika bir parti yapardım bitiminde :) haketmiş
    Sende durumu hormanlarına bağla. Yoksa senin bir ihmalkarlığın yok eminim canım. Evde olsanda aynı olabilirdi :(

  • Unknown diyor:
    28 Haziran 2011 06:27

    sağol baharcım...

  • Fatma diyor:
    28 Haziran 2011 06:35

    Çok geçmiş olsun kuzuya, kandiliniz mübarek olsun.

  • Unknown diyor:
    28 Haziran 2011 06:55

    Geçmiş olsun,inşallah şimdi daha da iyidir kuzucuk.

  • didem diyor:
    28 Haziran 2011 18:19

    Cok gecmis olsun. Valla cocuklarin hepsi oyle. Bir donem hastaliksiz geciyor bir donem arka arkaya...Insallah gecicek hepsi

  • Unknown diyor:
    29 Haziran 2011 03:07

    FADİŞCİM SAĞOL, SİZLERİNDE KUTLU OLSUN...

    ELA,TOPRAK VE BİZ, ÇOK DAHA İYİYİZ, ÇOK ŞÜKÜR...

    DİDEMCİM, GEÇSİN ARTIK LÜTFEN YAA BIKTI ÇOCUKLARDA HASTANEDEN İLAÇTAN...

  • Adsız diyor:
    29 Haziran 2011 03:20

    Merhaba ,çok üzüldüm hastalığınıza. Aynı sorunu biz de yaşadık ben artık alerjik astım mı bu nasıl bir öksürük böyle diye apar topar İstanbul'a gidince kendi dktorumuz da viral enfeksiyondan kaynaklı öksürük olduğunu söyledi. Bu durumlarda çocuğun burnunun tıkalı olmaması çok önemliymiş. tıkalı burun demek dolu sinüsler demek, kulakta sıvı birikmesi demekmiş.Gifrer damlayla gerekiyorsa burun içini yıka dedi bize o derecede yani. akıntı şiddetli öksürüğe sebep oluyormuş. Bizim drumuz viral enfeksiyonda antibiyotik kullanılmaz peditus kullanacaksınız dedi. Sonunda gönlüm rahat eve döndüm .Sizin hastalığınız konusunda asla vicdan yapmayın. olacak olunca evde kolunuzun altında bile olurdu. Şu bir yıldan sonra bağışıklığı iyice güçlenecek.
    SEvgiler Sinem-Zülal

  • Unknown diyor:
    29 Haziran 2011 04:57

    sinem-zülal, aslında viral enf. larda ant. kullanmanın bir faydası olmadığı için evde geçirmeye çalışıyoruz hep, ama bu hastalıkta herşey birbirine girdi sanki, birkaç hastalık birbirine bağlandı, sonuçta da daha aşağıya yerleşmeye başladı ama beni üzen, daha erkende doğru tedaviye başlayabilirdik, ve biliyorumki üzüntünün duruma bir faydası da yok ama her hastalıkta, antibiyotikte benimde içimde bişeyler eziliyor sanki...

    size de geçmiş olsun, yorumunuz iyi geldi çok teşekkürler...sevgiler...

  • İkiz Annesi diyor:
    29 Haziran 2011 06:19

    Canım seni okurken kızımla yaşadıklarım geçti gözümün önünden o kadar çok ilaç kullandık biz de.Hiç geçmeyen hatta gece delirten bir öksürük sürekli geniz akıntısı bu sebepten aylarca uğraştık doktorlarda ve bizim de kulağımızda sıvı birikimi vardı.En son astım teşhisi bile kondu kuzuma fakat herşeye bakmayı akıl eden doktorlardan birisi bile bizi (ki 3 prof. bakıyordu) KBB uzmanına yönlendirmedi.Ben de bir arkadaşımın tavsiyesi ile KBB uzmanına götürdüm meğerse kuzumda %85 büyüklüğünde geniz eti varmış ve tüm bunlara özellikle de inatçı ateşe ve sürekli hastalığa neden oluyormuş.Ayrıca tedavi edilmediği ya da eğer gerekiyorsa aml. alınmadığı zaman kulaklarda işitme kaybı ve geniz akıntısı nedeni ile kalp kapakçıklarında hasara neden olabiliyormuş zamanla.
    İstersen bir KBB uzmanına geniz etinden şüphelendiğini söyleyerek bir göster röntgenle kesin tanı konulabiliyor.
    Seni çok iyi anlıyorum kendini harab etme inşallah bir an önce herşey yoluna girer.

  • Unknown diyor:
    29 Haziran 2011 07:46

    ikiz annesi, sizede çok geçmiş olsun, aslında geniz eti belirtilerini konuştuk dr. la, ağzı açık uyumuyor, horlamıyor, gece ağzından salya akmıyor, belirtileri yok anlamına geliyormuş ama yine de filmde görülebiliyorsa çektirmekte fayda var o zaman. artık riske etmek istemiyorum, çok teşekkür ederim tavsiyene,
    sağlıkla...

  • İkiz Annesi diyor:
    29 Haziran 2011 15:00

    Rica ederim canım inşallah basit bir şeydir ve hemen kurtulur prenses:)

  • munise diyor:
    30 Haziran 2011 04:40

    Kıyamam ben sana durucumm. Çok geçmiş olsun canım. Umarım daha iyidir.. kendinide suçlama lütfen. sen çalışmasaydın ve duru okula gitmeseydi, mecburen 1. sınıfda yine hastalık baş gösterecekdi, aynı şeyleri yaşayacaktınız. emin ol.. ilk senelerde oluyor maaelsef bu hastalıklar bizde bahar aylarında genelde sık sık hasta oluruz.. merak etme durucum bununda hakkından gelir..
    görüşemiyoruz artıkk, öpüyorum sizi

  • Unknown diyor:
    30 Haziran 2011 05:44

    munisecim sağol tatlım, malesef geçirilmesi gereken bir süreç, kaçış yok galiba... evet görüşemiyoruz :)))

  • suhuba diyor:
    8 Temmuz 2011 06:52

    Bende çalışıyorum. Oğlum 6 yaşına kadar her 1-2 kere hastalanırdı. Büyüdükçe toparladı çok daha iyi. Bunlar olacak izin vermek gerekir. Çalıştığım için herşey yarım kalıyor ama bu böyle çalışan anne olmaya ben, çalışan anne çocuğu olmaya oğlumda alıştı. 1. sınıfta okula sonrası 1-2 saatliğine birini ararken oğlum anne ben evde kalırım dedei. Emin olamadım ama yaptı. Yaşıtları evde yanlız kalamazken o 1. sınıftan beri okul dönüşü kapıyı açıp kendisi eve girip yemeğini yiyor. 1. sınıfta okuldaki yurtdışı gezisine ben katılamayız izin alamam deyince senin gelmene gerek yok, otelde kalınacak. Ben yanlız kalırım dedi. HAyata güçlü hazırlanması çok önemli. Çalışan anne ve çocuğu olmanın eksilerinin yanında bir yığında artısaı olduğunu düşünüyorum. :)

  • Unknown diyor:
    8 Temmuz 2011 11:21

    Çok geçmiş olsun ,umarım bu son hastalığı olur .Bu yılı bilmeme ama gelecek yıllara yönelik bağışıklığı iyi gelişmiştir Duru 'nun .Okul da hasta olması kaçınılmaz ama bus ayede doğal olarak bağışıklık kazanıyor çocuklar...
    Kendini suçlamamalısın arkadaşım eminim ki kızına çok iyi bakmışsındır ama ne yazık ki virüsler iyi bakım falan dinlemiyor.ikinize de sağlıklı günler dilerim :)

  • Oglak Kizlari diyor:
    9 Temmuz 2011 09:16

    Ah, yazık size yazık bize. 2011 bizim için de aynı geçti, geçiyor. Biz de kıramadık döngüyü. Çok geçmiş olsun.

    dr a giderken nasıl oluyor da hastalık ilerliyor hiç anlamıyorum. Hele o kulak iltihabı yokmu. nalet.

    Senin kabahatin yok. Dr ların var bence.

    Duru ya çok geçmiş olsun. benim kızımada.

    Aynı dertten müzdarip anne Çiğdem

  • Unknown diyor:
    12 Temmuz 2011 05:00

    isoon konu kapanmış ve bu kaydı yeni gördüm ama yinede yazmak istedim.öncelikle bütün gün evde olan ben bile bu çocuğa bakamıyorum diye kendimi yiyorum .aynı rahatsızlık hiç okula gitmeden de evde olabiliyor ve aynı birebir ilaçla tedavi ediliyor ve aynı yöntemle iğne yapılıyor malesf ve kendimi suçlamalar hep aynı boyutta:(
    bizde en son devlet hastanesine gitik çünkü 1 ayda aynı rahatsızlık 2 kere tekrar edip iki şise antibiyotik verilince üzüntüden kahroldum.bende aylinin uyarısıyla kbb çektirmek istediğimi doktorumuza söyledim ama aynı gerekçelerle gerek olmadığını belirtiler olmadığını söyledi doktorumuz.ama devlet hastanesinde istendi kbb ilginç değil mi?

  • Unknown diyor:
    12 Temmuz 2011 05:21

    sezocum, sürekli gelmemizden mutluluk duyuyor bu özel hastaneler sanıyorum, arayı açmayalım istiyolar :((((

  • İkiz Annesi diyor:
    3 Kasım 2011 06:53

    Canım atlatmış olmanıza çok sevindim.Hiç kendini suçlama doktoruna çatmak büyük mesele bu devirde okuduğun gibi bizim ne özel kaldı gitmediğimiz ne devlet has. ne de üniversite has. olmayınca olmuyor insanına düşmek gerek sanırım.
    Kimisi bizi yürüyen banknot olarak görüyor kimi de denek tahtası bazıları da kendi uzmanlık alanları olmasa dahi belki iyileştiririm diye düşünüyor uzmanına danışın demek zorlarına gidiyor sanırım.

    Çok geçmiş olsun tekrar darısı başımıza inşallah..

  • Unknown diyor:
    3 Kasım 2011 07:03

    inşallah aylincim, artık öğrendik, öksürünce hemen akciğer dinletiyoruz, darısı gerçekten başınıza... çok zor hastalık hali, hele çocuklar için, çok büyük geçmiş olsun, sevgiler...

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar