Çocuk Eğitimindeki Hatalar...


Cuma akşamı Çocuk Eğitiminde 10 Temel Hata seminerine gittik Ferhatla. Konuşmacı, Yusuf Özkan Özburun'du. İki saatlik, çok akıcı ve sıkmayan bir seminer oldu, konuya, canımız,Montessorymizden giriş yapması beni ayrıca yakaladı, kendi yöntemlerimizle paralellikler görmek, bizi ayrıca sevindirdi. Unutmak istemediklerim, kısaca not aldıklarımıda paylaşmak istedim;

- En çok üstünde durduğu nokta, TUTARLILIK kavramıydı. Anne-babanın aynı dili konuşması, çocuk yanında birbirini eleştirmek yerine, ortak hareket etmesi, ve duruma göre değişik tavırlar sergilememesi, bizimde çok önemsediğimiz bir davranış şekli.
- Çocukla açık iletişime kapıları asla kapatmamak gerek, sert eleştiriler, agresif yaklaşımlar, iletişimi kesip araya mesafeler koyabiliyor.
- Anne,baba- Çocuklar şeklinde saflar, kamplar oluşmamalı, biz-onlar şeklinde ebebevynle çocuklar karşı kutuplar haline gelmemeli.
- Çocuğun özdisiplinini geliştirmek, çocuk için çok önemli.
- Davranışla örnek olmalıyız. Benim yine çok önemsediğim noktalardan biri. Benim ailem sigarayı bırakana kadar, evin içinde, bizim yanımızda sigara içti, ama konu bizim sigara kullanmamız olsaydı, mutlaka karşı tavır sergilerlerdi. Bunun yanında evde hep kitap, gazete okunurdu, artık ev dekorasyonunda tercih edilmiyor ama aslında eskiden bir çok evde olduğu gibi bizde de hatırı sayılır bir kütüphane köşesi vardı. Bu da olumlu örneklemeydi bizim için. Sonuç; Kız kardeşim çok fazla sigara tüketiyor, ben dönem dönem kullandım, ikimizde çok okuyoruz...

*******Okuma alışkanlığı konusunda, kişisel bir gözlemim, kızgınlığım var. Çoğunlukla okunmuyor, ya da tv.yle rekabet edebilecek düzeyde değil okumaya ayırılan saatler malum. Evde anne-baba eline kitap almıyorken, artık okumayı öğrenmiş ama alışkanlık oluşturmak için yaşı biraz ilerlemiş olan çocuğa, okulda ödev olarak verilen kitabı sık sık hatırlatıp,
-tv'u kapat, odana git, kitabını oku! dayatmasını, sabahları aralıklı olarak çalan cep telefonu alarmı gibi çalıştırmak, tatile giderken yanına aldırılan kitabı çocuk her bunalttığında, koz olarak kullanmak vs. beni irite ediyor. Yani kitap okumak, güzel vakit geçirtmez, bir çeşit cezadır, büyükler, tv seyrederken, çocuk cezasını çekmelidir, okumak ancak ödev olarak yapılır, kurtulunur vs. mesajlarını vermiyormu çocuğa? Neyse yeri ve zamanıydı ya da değildi ama içimdeydi bu tepki, yazdım rahatladım :)

- Daha çok değil, daha az satın almak, bizi daha çok mutlu eder!!!

******Çocuklar için de geçerli, bizim için de kuşkusuz. 'SİNİK' diye bir kelime kafama takılmıştı okuldayken, bi yerlerlerde okuyup merak edip araştırmıştım, anlamı, 'herşeyin fiyatını bilen, hiçbirşeyin değerini bilmeyen' idi. Sonra da kızdığım insanlara, bu tanıma yakın olanlara özellikle kullandığım lakap oldu, çoğunlukla da anlaşılmadığı için tehlike de arz etmiyordu. Çizgi film kanallarında dönen reklamlara bakıyorum, bu kadar çok oyuncağı satın alanlar, çocuklara sınırsız hediye sunanlar, sinikler ordularının temellerini atıyorlar sanki.

- Birden fazla çocuk, birden fazla şahsiyet demek, hepsine aynı yaklaşmak sonuç vermeyebilir. Yine kendi gözlemim, ikizler bile aynı ortamda büyüyorken, farklılar.

- EVDE EĞLENCEYİ İHMAL ETMEMEK. Benim için gecenin kazanımı bu cümle oldu. Farkında olarak uyguladığımız birşey değildi, yani önemi üzerinde oturup düşünmemeiştik ama aslında ne kadar önemli olduğunu bu cümleyi duyunca farkettim. Ev dışında ne kadar çok uyarıcı var aslında, evi cazip hale getirmek te her zaman olduğundan daha önemli belki artık. Akşamları eve zorunlu olduğu için dönen ebebevnler, çocuklar, dışarıdan daha çok zevk alan aile bireyleri olmamak için elimizden geleni yapalım, evimizi sevelim, onu koruyalım değilmi günlük?





35 yorum:

  • SERRA diyor:
    10 Ekim 2011 03:30

    ne güzel bilgiler ve hatırlatmalar..
    sinik ne kadar önemli ve ne kadar çok, dediğin gibi ordusu da arkadan yetişiyor:((

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 03:43

    çok rahatsız edici değilmi :(

  • annesiningülü diyor:
    10 Ekim 2011 03:53

    sinik'i cümle içinde kullanalım :)
    lütfen yetiştirdiklerimiz sinik olmasın :)

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 04:01

    evet evet lütfen tatminsiz sinikler yetiştirmeyelim baharcım...

  • Deniz diyor:
    10 Ekim 2011 04:32

    çok güzel bir post olmş, kalemine sağlık

  • anne kaleminden diyor:
    10 Ekim 2011 04:38

    çok güzeldi hepsi de ne kadar doğru... bunları sık sık hatırlamalı :)

  • yaruze... diyor:
    10 Ekim 2011 04:41

    İlk madde konusunda kendimizi çok yetersiz buluyorum maalesef.Eşim son zamanlarda fazla tahammülsüz.Kıla tüye her şeye aşırı tepki veriyor.Bende maalesef engel olamıyorum ona müdahale etmemeye.Evet onun yaptığı yanlış belki ama benim yaptığım daha beteri farkındayım.Lakin yüreğim engel olamıyor.Offff içim şişiyor böylesi yanılgılar nedeniyle...

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 05:08

    sağol denizcim.

    anne kaleminden, yaşam şeklimizi şekillendirirsek doğrularla, belki daha kolay olur bir çok şey ne dersin?

    gönülcüm, geçici bir zaman dilimi belki, bazen insan herşeye karşı tahammülsüzleşiyor, derin nefesler al belki işe yarar :)

  • canan diyor:
    10 Ekim 2011 05:10

    çok güzel bilğiler paylaşmışsınız özellikle sinik en çok burda takıldım kaldım hiç hoş değil evlatlarımızı inşallah bu şekilde yetiştirmyiz

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 05:20

    umarım öyle olmaz canancım...

  • Nil diyor:
    10 Ekim 2011 06:08

    ben bu hafta kızıma oyuncak yerine büyüteç ve kitap aldım.
    ve çok şükür oyuncaklara saldıran bir kızım yok.
    bizde sorun eşimle benim aynı dili konuşmamaız maalesef :(
    çok önemli hatırlatmalar. tşk ederim

  • ASLI diyor:
    10 Ekim 2011 08:28

    harika bilgiler.sagolasin

  • Ömer Tuna diyor:
    10 Ekim 2011 08:31

    teşekkürler çok keyifli bir yazı olmuş..

  • mavii diyor:
    10 Ekim 2011 17:04

    merhaba :)) evde eglence ortamı yaratmak ve çoçuklarının oyunlarının içine dahil olmak onlarla çoçuk olabilmek gerçekten çok önemli iki çoçuk annesi olarak artık bende onlarla oynuyorum onlar mutlu ben mutlu :))
    sevgiler cnmm görüşmek dielgiyle

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 23:44

    nlhancım, farklı şeyler gösterdiğimizde, ilgi duyuyorlar aslında şekillendirmek çok ta zor değil galiba...bazı konulardada uzlaşmak mümkün olmayabiliyor, hallolur umarım, sevgiler...

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 23:46

    aslı, sende sağolasın, sevgiler...

    Ömer tuna, keyif almanıza sevindim...

    mavii, evet evet görüşelim lütfennn...

  • yemekbiraşk diyor:
    11 Ekim 2011 05:29

    muhteşem ötesi bir paylaşım olmuş.. kesinlikle katılıyorum her bir maddeye..
    sevgilerimle
    seval

  • Oglak Kizlari diyor:
    11 Ekim 2011 12:33

    Paylaştığın için teşekkür ederim.
    Çoğunu uyguluyor olmak bizi çok sevindirdi.

    Mutlu anne Çiğdem

  • Ahu Türkyaşar diyor:
    11 Ekim 2011 14:31

    Çok yararlı bir paylaşım olmuş hepimiz için. Teşekkürler :)

  • Unknown diyor:
    12 Ekim 2011 00:01

    seval, çok teşekkür ederim, hatırladık hep beraber...

    çiğdemcim, en azından çaba harcıyoruz, az mı?

    ahu, ben teşekkür ederim, sevgiler...

  • Baharcicegi diyor:
    12 Ekim 2011 10:02

    faydali bir paylasim olmus bütün anneler icin gönlünüze saglik
    sevgiler

  • zeymurancafe diyor:
    13 Ekim 2011 03:36

    canım çok faydalı bilgıler vermişsin daha yolun başında bir anne olaarak bana önemli noktalar hatırlattın teşekkur edrım,sevgiler...

  • Unknown diyor:
    13 Ekim 2011 04:57

    baharçiçeği, sevgiler bizden...

    zeymuran, ben teşekkür ederim, sevgiler...

  • Recep Altun diyor:
    13 Ekim 2011 06:11

    Merhabalar,

    Üç tane torunum var. Bunlarla birlikte yıllar sonra tekrar çocuk nasıl terbiye edilir ve eğitilir konusuna dönmek çok zor oldu. Bizler zaten çocuklarımızı doğru dürüst terbiye edip eğitemedik, bari çocuklarımız çocuklarını doğru dürüst terbiye etsin ve eğitsin diye uğraşıyoruz ama nafile olduğunu anladım.

    Bizler bu konuda gerçekten çok zayıfız. Bilmediğimiz ve yanlış yaptığımız çok şeyler var.

    Bu düşüncem mantıklı değil ama, ben bu bağlamda diyorum ki: "anne ve baba olacak çiftlerin önce çocuk terbiyesi ve eğitimi ile ilgili eğitim seminerlerine tabi tutulmalı ve bu seminer de başarılı olanlara sertifikaları verilerek çocuk yapmalarına ruhsat verilmeli, aksi halde ruhsat verilmemeli.

    Paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Sağolun, varolun!
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun. Allah dayanma gücü ve sabırlar versin, çünkü çocuk yetiştirmek sabır işi...

  • Unknown diyor:
    13 Ekim 2011 06:28

    yaz blogcu, önceki nesillerin hatalı olduğunu söylemek acımasızlık olur, en azından aile kurunca anlıyor insan bunu, her nesil elinden geleni yapıyor, en önemlisi de seviyor çocuklarını, belki bizlerde çok hatalı şeyler yapıyoruz ama zaman ve şartlar şekillendiriyor bir çok şeyi, yaşayıp görebilicez yine doğrularımızı, yanlışlarımızı,
    olayları hazırlıksız karşılamak ta bizim karakteristik özelliğimiz gibi, çok haklısınız değişmeyen genetik kodlarımızdan biri sanki, zamanı gelince hallederiz özgüveni...

  • Zeugma diyor:
    13 Ekim 2011 07:46

    Bunları burada yayınlaman ne kadar iyi olmuş. Paylaştıkça çoğalır güzellikler...

    Aile bireylerinin buluştuğu akşam saatlerini TV'den uzakta geçirmek, dizi vb alışkanlıklardan vazgeçmek, geceyi sohbet ederek geçirmek gerekli bana göre. Ki bunu uygulayan çok aile biliyorum. Tıpkı eski zamanlarda uygulandığı gibi.. Çocuk bütün gün özlediği anne-babasını tüm hücreleriyle hissedip mutlu olmalı bu esnada.
    Ruhsal manada tam bir terapi ve böyle bir güzelliğin bedeli yok...

  • Unknown diyor:
    14 Ekim 2011 03:06

    sevindim, benim tanıdığım hiçkimse yok, tv u kapatıp başka şeylerle vakit geçirebilen, gerçekten tekrar ele geçmeyecek zamanları kaçırıyoruz...

  • Zeugma diyor:
    14 Ekim 2011 05:39

    O halde ŞURADAKİ aileye bir göz at, diyorum :)

  • elif-kayra diyor:
    17 Ekim 2011 07:53

    çok güzel bir paylaşım,
    teşekkürler.

  • Unknown diyor:
    17 Ekim 2011 08:05

    tek kitap konusunda eksiğiz ne bana okutuyor ne kedi okuyor çözemedim gitti:))alıp bakıp kenara koyuyao.sormuştum seminere gittiğimde anlamadığı için dedi ama bakıyorum cevremde ne ilgili çocuklar var.ve bunu dert ediyorum bazen.diğer maddeler çok şükür elimden geldiğince uymaya çalışıyorum bunda da gittiğim seminerin etkisi büyüktü.

  • mine diyor:
    17 Ekim 2011 09:44

    herşeyin ötesinde sayfayı açınca dupduru güzeller güzeli dünya tatlısıyla karşılaşmak çok güzel insanın içini açıyor : ) güzel birhafta dileklerimle...

  • Filiz diyor:
    17 Ekim 2011 09:47

    çok güzel şeyler öğrendim,teşekkür ederim,sağlıklı bireyler yetiştirmek için önce anne babaların bilinçli olması gerekiyor..

  • Unknown diyor:
    17 Ekim 2011 12:49

    Çok güzel seminermiş , değerli notlar belirttin bizlere ..Farkında olmadan neleri atlıyoruz aslında :(

  • inci çiçeği diyor:
    18 Ekim 2011 02:05

    hatırlatmalar, çok güzel, teşekkür ederiz...
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000625599840 sayfamda paylaştım:)))

  • Unknown diyor:
    18 Ekim 2011 02:30

    ben teşekkür ederim elifçim, sevgiler...

    sezocum her çocuk farklı malum, mutlaka seveceği bir zaman var ama henüz gelmemiş demekki...

    mine bizdende güzel haftalar, aylar seneler, çokkk teşekkür ederiz...

    filizcim işinize yarar umarım, sevgiler...

    ilknurcum, bazen atlıyoruz bazen abartıyoruz insanlık halleri işte...

    inci çiçeği, teşekkür ederim sevgiler...

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar