Hamile Kıyafeti Yapımı


Belki de çoğunluk biliyordur ama ben yeni öğrendim, mevcut kıyafetleri hamile giysisine dönüştürmeyi. Etek, pantalon, eşofman vs, bel- kemer bölümünü keserek çıkartıyoruz, giymediğimiz penyelerden birini de göğüs kısmından aşağısını kesiyoruz, ikiye katlayıp belini çıkardığımız kıyafete dikiyoruz. Penyenin esnek, likralı olması daha iyi sonuç veriyor. Bu etek 7-8 senedir dolabı bekliyordu, giymediklerimi atma huyumda gelişmediği için, bana baya malzeme çıktı dolaptan.

Artık sabahları dolabın karşısına geçip ne giyeceğimi düşünmekle vakit geçirmiyorum, mevcut birkaç seçenek arasında dönüşümlü olarak karar vermek durumundayım. Aslında, zamandan ve enerjimden büyük tasarrufa neden oluyor bu durum, şimdi farkediyorum ki, ben iki parçayı birbirine uydurmak, sonra uygun takı-toka ayakkabı- saç-baş ve hafif te olsa makyaj için her sabah yaklaşık yarım saatimi harcıyormuşum.

Bir taraftan bu rahatlığa fena halde alışmış durumdayım, bir taraftan da bir boşluk hissi de yok değil. En can sıkıcısı da özel bir gün için kıyafet ayarlama durumu. Günlük kıyafet bulmak bile yeterince zor hamileyken, çok az marka çalışıyor. Hafta sonu bir nikah vardı, uzun arayışlar sonunda gitmeme noktasındaydım, yanlarında olmak istememe rağmen. Bir çok alışveriş için interneti özellikle tercih ediyorum, kafamdaki marka- modelle ilgili yorumları okuyabildiğim için, fiyat karşılaştırması yapabildiğim için. Özellikle bebişler geldikten sonra evden çıkmadan çocuk ihtiyaçlarını karşılamak için çok faydalı buluyorum ama hamile giyim konusunda güvenemiyorum çünkü aylara göre değişiyor anatominiz ve kaç beden olduğuma karar bile veremiyorum. Denemeden alışveriş yapmak mümkün değil.

Cumartesi günü yakın avmlere baktım, Palladium'da GEBE mağazası var, ama bir büfe büyüklüğünde ve içerde kendi etrafınızda dönebilirsiniz ancak. C&A' nın hamile reyonu var ama o kadar zevksiz şeyler var ki, sanki hamileler başka bir gezegende yaşıyormuş gibi, son yılların çizgisinden bambaşka boyuttalar. Mothercare'den umutluydum ama hamile giyim yok, hatta kesin sabahlık-gecelik bulacağımı düşünüyordum, bunun için bile kolleksiyonlarının olmadığını söyleyip 'şunlar olabilir sizin için' deyip saçma sapan şeyler gösterdiler. LCW'de de var ama her mağazasında değil, sistemden bakıp en yakın da Optimim LCW de olduğunu söylediler. Zara'da pek olumlu cevap beklemeden sordum ama evet var! dediklerinde yine umutla doldu içim, düştüm hanımkızımızın peşine ama beni yarım metre genişliğinde bir bölüme götürdü, iki gömlek- üç çirkin pantolon dan oluşan geniş kolyeksiyonu gördüğümde yüzüm düştü, kızceyiz de 'her kes aynı tepkiyi veriyor' dedi bir de üstüne gülerek. Anlayamazsın sen beni şu an bambaşka hormonlar yönetiyor ikimizi...Bu kızın gevrek gevrek sırıtışı yüzünden gidip 36 beden bi palto aldım kendime. Şu an hoş durmuyo belki ama zaten ben eski bedenime hemen dönmüş olucam, bu kışta hep dışarda(!) vakit geçireceğim için o kadar da saçmamalamış sayılmam bence!

Ertesi gün ferhat'la Optimim LCW ye de bakalım dedik, en geniş reyon LCWdeydi, düşündüğüme yakın bir elbise bulabildim, fiyatlar diğer mağzalardakinin yarısı civarındaydı, nikaha da saatler kala keyfim yerine geldi, gidip maşa yaptırdım, gece de çok keyifliydii...

Bütün bunlar belki sağlıklı ve normal düşünen bir insan için beyhude kaygılar ama kendini mutasyona uğramış hisseden, aynaya baktığında bunun ispatını gören hamişler beni anlıyordur eminim. Belki de erkekler yaşasaydı bu değişimleri, çok daha az etkilenirlerdi, malum estetik kaygılarının eşiğini göbeklerine bakıp anlamak çok zor değil, biz takıyoruz işte. Geçici bir dönem biliyorum, kendime hatırlatıyorum da ama...

26 yorum:

  • bahriye-krm diyor:
    7 Ekim 2011 02:44

    aysun'cum seni o kadar iyi anlıyorumki...anlatığına benzer bir durum benim de başıma gelmişti...kerem'e hamileydim ve son aylarımdı...üstelik kuzenim evleniyordu...mağaza mağaza hamile kıyafeti aradım...bana gösterdiklerini tahmin edebilirsin sanırım :( tıpkı senin gibi ümidimi kaybettiğim anda bulmuştum...
    avmlere gittiğimde hala göz gezdiririm hamile kıyafetlerine...lcw ve gebe aralarında en iyisi sanırım...

  • annesiningülü diyor:
    7 Ekim 2011 03:22

    kardeşimde aynı dertten muzdarip :(
    Lcw'den almış oda birkaç parça.

  • Deli Anne diyor:
    7 Ekim 2011 03:54

    Aaaa ben bilmiyordum be Aysun'um..

  • Deli Anne diyor:
    7 Ekim 2011 03:58

    Yani bu yöntemi.. tel çaldı aniden gönderivermişim yorumu:)

  • Unknown diyor:
    7 Ekim 2011 04:02

    bahriyecim, herhalde bundan sonra bende işim olmasada bakınıcam hamile reyonlarına :)

    baharcım, iyi anlyorum :(((

    bende ikincide öğrendim delişcim :) ama inan mağaza aramaktan daha pratik.

  • Nil diyor:
    7 Ekim 2011 04:12

    kesinlikle bilmiyordum bu yöntemi. harikaymış. tşk ettim pratik bilgi için. ilerde işime yarayabilir kimbilir :)

  • Unknown diyor:
    7 Ekim 2011 04:44

    nilhancım, ikinci içinmi diycektimki kendin yazmışsın zaten :) bak giyicek sorununu hallettim ben sende ikinciyi yapıver :))))

    delişcim, allahtan ikimizde zekiyiz de anlıyoruz birbirimizi :))))

  • Filiz diyor:
    7 Ekim 2011 10:30

    ah ah az çekmedim bu hamile kıyafetlerinden...çok şükür 38.haftadayı yavruma kavuşmama az kaldı ama kıyafet sorununu ben de çok yaşadım.bütün bir yazı iki pantolon 3-4 tunikle geçiren ben,artık bu durumdan bezmiş durumdayım.en çok lcw den faydalandım ben de...modası geçmiş iğrenç hamile kıyafetlerini dünyanın parasına satan mağazalardan nefret ediyorum:((

  • IŞILCA TATLAR diyor:
    7 Ekim 2011 14:29

    Merhaba Aysun hanım,
    Sayfama bıraktığınız yorum üzerine iade-i ziyarete geldiğimde güzeller güzeli bir prenses ve onu sağlıklı şekilde büyütmeye çabalayan çok duyarlı ve cici bir anneyle karşılaştım.
    Çok şeker kızınız maşallah, Allah bağışlasın.
    Anladığım kadarıyla ona da bir kardeş geliyor. Hayırlı olsun, güle güle sağlıkla büyütün.
    Hikayelerinizi takip ediyor olacağım.
    Sevgilerimle,

  • Recep Altun diyor:
    7 Ekim 2011 14:44

    Merhabalar,

    Blog sayfanızı ziyaret ettim. İlk sayfada yayına girecek blog sayısını azaltmışınız, kaydırma çubukları ile bloglarınız arasında dolaşırken bilgisayar kasılmıyor.

    Selam ve dualarımla.

  • sevda s. diyor:
    8 Ekim 2011 07:08

    Teyzem de kilo alınca yeni kıyafetler almak yerine bütün eteklerini pantalonlarını bu yolla giymeye devam etti :)

  • Ben Kızımın Delisiyim diyor:
    8 Ekim 2011 09:59

    Benimde 5 aylıkken görümcemin nişanı 8 aylıkken düğünü var:( Şimdiden biliyorum başıma gelecekleri o yüzden iyi bir terzi arıyorum diktirmekten başka şansım yok sanınır..

  • Ahu Türkyaşar diyor:
    8 Ekim 2011 14:56

    Merhaba... Ben hamileliğimin çoğunu bahçıvan tulum-adidas ikilisiyle boyacı kıvamında geçirmiştim :)) Sevgiler.,

  • ASLI diyor:
    9 Ekim 2011 12:10

    bilmiyordum ögrendim sayende...Güzelmi$

  • sevilay diyor:
    9 Ekim 2011 13:31

    yakın zamanda yaşadım biliyorum:)LCW de güzel ürünler oluyor fiyat olarakta daha düşük.

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 00:09

    filiz, az kalmış gerçekten, hayırlısıyla kavuşun inşallah, bende nefret ettim gerçekten nalet gelsin bunlara :)

    ışılca tatlar, hoşgeldin sende, çokkk teşekkür ederiz, gene gel :)

    yaz blogcu, teşekkür ederim ilgine, görüşmek üzere...

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 00:12

    sevda s, aslında baya rahatlar :)

    ben kızımın delisiyim, aslında tabi en güzeli ama, kumaşı, provası, gidip gelmesi zor geliyor bana da ...

    ahu, rahat geçmiştir eminim :)

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 00:14

    aslı, bende 7. ayımda, ikinci hamileliğimde öğrendim :)

    sevilay, burun kıvırıyodum, rekleri, yok kalitesi fln diye ama artık en sevdiğim mağza LCW :)))

  • my little world diyor:
    10 Ekim 2011 09:12

    Ben de yedi aylık hamileyken en yakın arkadaşlarımdan birinin düğünü vardı.Bir ton para verdim bir kere giydim elbiseyi.Keşke hamilelik elbiselerimizi alıp verebileceğimiz bir forum falan açılsa.Dolapta bekleyip durmaktansa birilerinin işine yarardı elbiseler:)

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 23:47

    my little world, iyi düşündün, ortak bir blog yapalım, dolabı beklemesinler...

  • Oglak Kizlari diyor:
    11 Ekim 2011 12:37

    bak şimdi Maltepe ye geliyorsun beni arıyorsun 0532 295 11 59 vee ben seni bir mağazaya götürüyorum.

    Olmadımı, o zaman tarif;

    Cami de in, en çok akvaryumcu nerede diye sor sonrada takıcının yanındaki hamile dükkanı nerede diye sor. ben oradan kıyafet alıp Avustralya ya bile gönderdim.

    Öperim
    Tavsiyeci anne Çiğdem

  • Unknown diyor:
    12 Ekim 2011 00:04

    cesur anne çiğdem, burdan mı yazdın tel.nunu, not aldım, çok teşekkür ederim ilgine, zaten çok uzak değilmişiz, ayrıca ararsam şaşırma bak :) bu mağazada sabahlık vs. hastane kostümü de varmı acaba ???

  • Zeugma diyor:
    13 Ekim 2011 07:37

    Sahi erkekler ne kolayca ''baba'' oluveriyorlar değil mi? :)
    Hayırlı uğurlu, sağlıklı, duru güzel bir bebek olsun yine...
    Sevgiler...

  • Unknown diyor:
    14 Ekim 2011 03:06

    çok teşekkürler zeugma, bizden de sevgiler...

  • uzmanamator diyor:
    21 Mart 2013 08:33

    Yazınızın üzerinden 2 yıl geçmiş ve yazının tamamındaki tüm cümleleri aynen kurabilirim hem de aynı duygularla çok çok moral bozucu bişey buuu :(((

  • Unknown diyor:
    22 Mart 2013 00:02

    uzmanamator, :) şimdi çok daha fazla alternatif var, yinede girip dolaşıyorum mazaları :) tebrikler şimdiden...

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar