Terbiyeli Sebze Çorbası


Tatilden dönüyorduk, Duruş sekiz aylık flndı, yemek yemek için durduk, acık bir alanda restorantlar vardı, ama ek gıdaya yeni yeni geçiş yapan Duruşa göre birşey bulamadım, en iyisi sebze çorbasıdır diye düşündüm, aaa Duruş bayıldı. Dönünce de internetten bulabildiğim birkaç tarifi karıştırarak, ona yakın bir tarife ulaştım.
Kemik, olmadı hindi boğazı, en son seçenek tavuk haşlanır bir müddet.
İçine birkaç renkli sebze kombinasyonu eklenir ki benim favorim, kereviz- havuç- patates tir. (kabak, kapya biber, enginar vs. de olabilir, maksat birkaç renkli olsun)
Önemli detay, önce bıçakla ya da aşağıdaki gibi bir jülyen bıçağıyla kibrit çöpü kalınlığında doğranır sebzeler, sonrada küp şeklinde doğranır, yani çok minik renkli küpler olur. Sarımsaklar çok minik doğranır.
Onlar da yarı pişmiş et suyunun içine eklenir, bir bütün soğan, çorba pişince içinden çıkarılmak üzere bırakılır. Tuz, kara biber eklenir.
Pişene kadar kaynar.
Bir kasede, yoğurt, un, yumurta sarısı ve yarım limon, karışır, pişip ılıklaşmış olan çorbayla bütünleşir, bir taşım kaynar, sosla birleşir.
Ölçüsüz yaparım, ölçüsüz severim bu ekşi çorbayı. hastayken, sıcak içerseniz, gevşersiniz, bıyıklarınız terler boncuk boncuk, çıkar gider mikroplar, virüsler, bana da dua edersiniz :)
Afiyet olsun...

24 yorum:

  • my little world diyor:
    30 Eylül 2011 01:31

    Eskiden hiç hazzetmezdim bloglarda bebek yemekleri tarifleri okumaktan,ahhh gençlik:)Şimdi ek gıda zamanı yaklaştıkçs fellik fellik tarif arar oldum.İyi ki yapmışsınız,iyi ki paylaşmışsınız,ellerinize sağlık:))

  • Unknown diyor:
    30 Eylül 2011 01:33

    hiihii:) afiyet olsun.

  • Mehmet Osman Çağlar diyor:
    30 Eylül 2011 01:35

    Eşimin de sık yaptığı sevdiğimiz bir
    çorba/benzeri...ellerinize sağlık.

  • Unknown diyor:
    30 Eylül 2011 01:37

    Teşekkür ederim, terbiyeli iyidir :)

  • memolininannesi diyor:
    30 Eylül 2011 02:38

    güzel bir tarif...eline sağlık

  • annesiningülü diyor:
    30 Eylül 2011 02:41

    tam havası, yapmalı :)
    öyle yazmışsın ki kokusu geldi burnuma :) ya da çok açım ben :D

  • Nil diyor:
    30 Eylül 2011 03:30

    Benim kuzumun hala bir numaralı favori çorbasıdır
    içine kıyma da yakışıyor

  • Unknown diyor:
    30 Eylül 2011 04:02

    Baharcım, hamarat periler hala seninleyse, dene bi...

    nilhan, ben hep et suyuyla denedim kıymayı kavurarakmı karıştırıyosun?

  • Ra55 diyor:
    30 Eylül 2011 05:46

    Merhabalar,

    Bloğunuza baktım tam iki tane Terbiyeli Sebze Çorbası bloğu var. Tekrar baktım acaba bir yanlışlık mı var diye ama yoktu. Bir tanesini seçtim ve şu anda yorumu yazıyorum.

    Çorbaları çok severim. Tarifinden ve fotoğrafından gayet lezzetli bir çorba olduğu aşikar görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

  • Unknown diyor:
    30 Eylül 2011 06:14

    yaz blogcu, sanırım yine benim anlayamadığım bişeyler oluyor bloğumda :)
    sizde allaha emanet olun, sevgiler...

  • elif-kayra diyor:
    30 Eylül 2011 06:55

    afiyet olsun ,
    çok güzel görünüyor resimde de.önümüz kış, paylaşımın için tşk.

  • yaruze... diyor:
    30 Eylül 2011 07:27

    Olsa da yesek Aysun.Bende dün brokoli çorbası yapmıştım,ımmhhh nefis olmuştu valla,yeşil yeşil:)
    Çocuklar yedikçe,keyfe geldim bende...

  • Unknown diyor:
    30 Eylül 2011 08:03

    elifcim, kış dimi, geldi bile :(((

    gönül eklesene tarifini bloğuna, belki sever bizim cadı...

  • Unknown diyor:
    30 Eylül 2011 08:52

    hııımmmmmm valla oğlum severmi bilmem ama ben bayılırım böyle taneli çorbalara:)ellerine sağlık

  • Küçük köyün dünyası diyor:
    30 Eylül 2011 13:10

    Iıımm çok lezzetli gözüküyor. Ellerine sağlık :)

  • Unknown diyor:
    30 Eylül 2011 14:01

    sezocum bende taneli, tanesiz, çorba severim, hem de sağlıklı bi alışkanlık olsa gerek :)

    küçük köyün dünyası, teşekkür ederim...

  • sevda s. diyor:
    1 Ekim 2011 08:28

    Çok seviyorum bu çorbayı, olsa da içsek :)

  • neslinameblog.blogspot.com diyor:
    4 Ekim 2011 05:35

    elerinize saglik afiyet olsun :)

  • didem diyor:
    6 Ekim 2011 00:11

    Her ailenin bir corbasi vardi bu da sizinki olmus! Bizim de patates havuc ve pirincli bir sebze corbamiz var. Mudavimiyiz:)))

  • Zeugma diyor:
    6 Ekim 2011 03:26

    Çok severim ben de.Tarhanadan sonra ikinci tercihim. Blendırdan geçirip düzlüyorum ama birkaç yıldır.
    Duru'ya müthiş bir vitamin bombardımanı :)
    Eline sağlık...

  • Unknown diyor:
    6 Ekim 2011 05:34

    sevda s, güzel oluyo ama biraz zahmetli ;)

    nesliname, sizlere de afiyet olsun sevgiler...

    suinci, dene bakalım, yaz fikrini ama ;)

    didem, bekliyoruz tarifi bak ;)

    zeugma, tarhana bencede vazgeçilmez, hatta merak ediyorum, insanlar tarhana varken neden hazır çorba pişirirler? bu arada blender sevemedim ben de hiç kullanmıyorum evde, galiba taneli seviyorum...



    ağzımızın tadı bozulmasın, sevgiler.....

  • bırtutamkekik diyor:
    7 Ekim 2011 09:36

    ayy bu nee leziz bir çorbaa:))
    ellerinize sağlık...
    servis tabağınıza bayıldımmm:)
    çok şekerrr...
    takipteyim bundan böyle...
    bende beklerim sizi sayfama...
    sevgilerimle...

  • Unknown diyor:
    10 Ekim 2011 00:16

    birtutamkekik, hoşgeldin, yine bekliyorum...

  • okuyan diyor:
    17 Ekim 2011 09:38

    şimdi olsa sıcak sıcak ne güzel içilirdi:)
    teşekkürler tarif için...
    sevgilerimle...

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar