Memleketimden Anne Manzaraları

 Duruş hastalanınca gösteriden sonraki hafta okula gidemedi,  evde de çok sıkıldı, bazen parka çıktık akşam üstü, açık hava iyi geliyor. Biz de Demirle bankta oturup etrafı seyrediyoruz. Akabinde bir anne başını uzatıp;
-çok ta esiyor, üşümesin, rüzgar hasta yapar, küçük daha, vir vir bır bır.... İçimden, 'biraz sus motorun soğusun' demek istiyorum, diyemiyorum. 
 Duruşu okuldan almaya gidiyoruz, yönümüz güneşe doğru olunca Demir huysuzlanıyor, güneşliği, şapkası de fayda etmiyor, anında karşıdan gelen başka bir anne, müdehalede gecikmiyor; 
-güneş gözüne giriyor annesi!  
Sen bir dahisin teyzesi! 
 Markette alış veriş için cebelleşiyorum, Demir de arabasında yatmamak için şansını zorluyor. Ben duymamaya çalışıyorum vızıltıyı ama dürtmek için hazır kıta bekleyenler var. 
-çok ağlıyo annesi!
Ya bi siii git teyzesi! Çok afedersin günlükçüm.
Bir de mesela sohbet çok kısır oluyor bazılarıyla. Günlük rutinden şikayet edersiniz, anında en pratik çözümü söyler, tıkarlar insanın ağzına lafı. 'yok olmuyo' dersin, 'sen beceremiyosun' a getirirler. Artık muhabbet, dönüşü olmayan bir yola girer, senin, çözümsüz bir soruna sahip olduğunu kanıtlama çabalarınına karşılık, onun, bunu çok kolay hallettiği üzerine diretmesiyle, inatlaşmaya başlarsın. Sonunda da, 'gerizekalı deseydi de ancak bu kadar sinir olurdum zaten' dersin kendi kendine. Ya da bana öyle geliyo ne bilim işte. Asabiyim. Kompleksliyim. Perdelerimi kaldırdığımda da kedi gibi bir anneyim...

29 yorum:

  • Unknown diyor:
    13 Mayıs 2012 14:39

    off biri de farklı olsun.bir cümleyi de değişik kursunlar.
    bir de cümlenin sonunda gülümseyerek ''annesi'' diyorlar ya sanki laf sokmamış gibi.iyice çıldır.

  • Hatice Mungan diyor:
    13 Mayıs 2012 21:14

    :) Hic sasmadim, herkesin basina aynisi geliyor demek. Ben de 2 haftalik bebekle Türkiye´ye tatile geldigimde bana yolda, otobüste vs. kizmayan kalmadi. Bu kadar minik bebek disari cikarilir mi diye. Ben cesaret edipte bir de taaa 3000 km uzaktan geldigimizi söyleyemedim bile. :) Kolayliklar dilerim.

  • Unknown diyor:
    14 Mayıs 2012 03:20

    aynı zamanda komik de bir annesin:)))))))))))))
    anneler gününü kutlarım aysuncum

  • Ayla diyor:
    14 Mayıs 2012 03:26

    Memleketin neresinde olursa ol demek hikayeler hep aynı.Çocuğumu yetiştirirken bazen ayaklarımı totoma vura vura kaçmak,toplum içerisine girmek istemezdim neyse ki bünye denilen şey herşeye alışıyor zamanla kulak da bazı vızıltıları duymuyor zamanla..

    Hahhh birşey mi dedin teyzesi:)(yanlız dişlerin arasından gergin bir sesle)

  • Berna diyor:
    14 Mayıs 2012 04:36

    "Hanım hanım! Bu benim 2. bebe, bak birini ne güzel büyütmüşüm, bunu da güzel güzel büyütürüm evelallah" deyiver sen de :)))))

    Anne olmak kendi içinde yeterince zor değilmiş gibi, bir de bu anne düşmanlarıyla uğraşmak en fenası :( Boşver, şu güzelliklere bakalım, içimiz açılsın :) Kocaman bir maşallah diyorum, yavrularının o güzel yanaklarından öpüyorum :)

  • tly diyor:
    14 Mayıs 2012 06:06

    çok esiyor üşümesin e alışkın o ,
    güneş geliyor a kemiklerine iyi gelir,çok ağlıyor annesi ne de ağlasın sesi açılır deyiver gitsin .ben öle yaptım hep.sen bi dene olmuyosa sohbeti kısıra bağlarız ama bol maydanozlu,dereotlu taze naneli ve de yeşil soğanlısından.özledim hepsinizi öpüyorum gıdılarınızdan

  • Unknown diyor:
    14 Mayıs 2012 06:06

    Dimi ama nası batıyo o anda o 'annesi'

  • Unknown diyor:
    14 Mayıs 2012 06:07

    Ama o daha çok küçük annesiii :))))))

  • Unknown diyor:
    14 Mayıs 2012 06:08

    sen bana laf mı soktun şimdi :)))) birgülcüm çok teşekkür ederim, seninde kutlu olsun canım...

  • Unknown diyor:
    14 Mayıs 2012 06:09

    evden çıkabilmek bile mesele gerçekten, hele ikileyince, ve bütün ihtiyaç duyacaklarını yanımıza almaya kalsak zaten evden de çıkamayız ki... sevgiler canım...

  • Unknown diyor:
    14 Mayıs 2012 06:10

    hemen ayna karşısında çalışmalara başlıyorum, 'hanım hanııımmm' dicem başta dimi :)) bizde ekini ve seni öpüyoruz tatlımmmm....

  • Unknown diyor:
    14 Mayıs 2012 06:13

    hemen ayna karşısında çalışmalara başlıyorum, 'hanım hanııımmm' dicem başta dimi :)) bizde ekini ve seni öpüyoruz tatlımmmm....

  • Unknown diyor:
    14 Mayıs 2012 06:16

    aaa hemen bağlanalım o kısıra, gözümün önünde uçuşmaya başladı bak!!! bizde öperiz matruşkaları...

  • Annelik Hayatım diyor:
    14 Mayıs 2012 09:31

    Ayy o teyzelerden her yere serpilmiş , kaçış yok.Bide onların bey amcaları var onlar daha beter herhalde yada beter teyzelerin beterin beteri amcaları :))))))))
    Ne cici bir annesin , eğlenceli ve bilgili .Buradan her şey çok süper görünüyor :)

  • Gezgin Kız - Traveler Lady diyor:
    14 Mayıs 2012 12:28

    süper bi annesin canım topaç gibi olmuş demir bebek nası iyi bakamıyosun derler... fotolar şahane, maşallah ikisine de :D

  • Unknown diyor:
    15 Mayıs 2012 01:51

    her yerdeler gerçekten, bi tek ben takılmıyomuşum demekki :) çok teşekkürler ama herşey gerçekten süper olsa keşke, o sizin güzelliğiniz, sevgiler...

  • Unknown diyor:
    15 Mayıs 2012 01:52

    hamidecim süper moral verdin canım benim, öperiz bol bolllll...

  • Unknown diyor:
    18 Mayıs 2012 12:48

    çok biliyor o teyzeler sinir oluyorum. 7Aylık bir bebeğim var ve anlattıklarınızın aynısını yaşıyorum. Keyifli bir gezi yaparken birden keyfi kaçıyor insanın:)
    berna hanımın söylediklerini bir uygulamaya çalışayım bakalım...

  • didem diyor:
    18 Mayıs 2012 13:05

    Etraftan karisanlara bende sinir olurum. Hihi de gec. Demir nasil tatli guluyor. Duru'ya cok gecmis olsun. O hali ile gosteriye cikti ya hala inanamiyorum. Dirayetli cocuk!

  • sevda s. diyor:
    19 Mayıs 2012 03:57

    Anne değilim ama ben de duydukça, rastladıkça başkalarına yapıldıkça sinir oluyorum. Nedir bu başkalarını eğitme, öğretme merakımız? Sana ne hem? O teyzeleri duymamazlıktan gelmek en iyisi :)

  • Unknown diyor:
    21 Mayıs 2012 03:01

    evet evet sonucu bize de yazın lütfen :) sevgiler...

  • Unknown diyor:
    21 Mayıs 2012 03:02

    didemcim motivasyon önemli demekki :) o taraflarda da böyle müdahilmi insanlar başkalarına merak ediyorum, biz mi böyleyiz ne dersin ? öpüyoruz canım...

  • Unknown diyor:
    21 Mayıs 2012 03:04

    biraz da sanki sen beceriksizsin demişler gibi geliyor insana nedense... neyse duymuyoruz!!! sevgiler.... çok sevvvvvvv:)))))

  • GüzelDuruGünler diyor:
    22 Mayıs 2012 10:07

    wuvvvvv aynılarını yaşadık... halada yaşıyoruz hislere tercüman bir yazı olmuş.. başlarda kendimi anlatmaya çalışıyordum bende.. şimdi oralı bile olmuyorum kulaklar tıkallı artık bizim :))

  • annesiningülü diyor:
    24 Mayıs 2012 04:06

    ya bizde arada çaktırmadan başka annelere yapıyor muyuz? diye bazen düşünüyorum :)
    yok yok yapmayız biz :D
    en sinir olduğum cümle.... bunlar rahat günlerin annesi bir büyüsün... lafı ;) o sit... git en çok kullandığım içimden ;)

  • Unknown diyor:
    25 Mayıs 2012 08:24

    evet evet en güzeli :) sevgiler

  • Unknown diyor:
    25 Mayıs 2012 08:25

    inanmıyorummm sende küfür ediyosun yani :) bHrcım biz mükemmel anneler öhööömmm kesinlikle yapmayız öyle şeyler :))) acaba yaparmıyız?

  • Dilek diyor:
    5 Aralık 2012 02:21

    süpeer anlatmışsın, gerçekler:)

  • Mevlude Turk Topal diyor:
    11 Şubat 2013 14:31

    Hayir iki cocukla ne isin var disarda!!! kir dizini otur evinde annesiiiii:))
    Bir olay ancak bu kadar eglenceli anlatilirdi, kalemine saglik:))

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar