Ot gibi...


 Pazar alış verişini severim. Havalar ısındığından beri Demirle pazara çıkabiliyoruz. Yine de yakında bir semt pazarı olmayışı hala problem ve hala ilginç geliyor bana. 

 Bana en çekici gelen otların, marulların, yeşilliklerin ve sarı limonların olduğu tezgahlar. Yaz kış, ıslanmış ışıl ışıl otlar. Mesela maydanozsuz kahfaltı yavan gelir, rokasız balık tatsız-tuzsuz, dere otsuz hafta geçmemeli zaten. Baharın geldiğini taze sarımsakların belirmesinden anlıyorum, her bahar 'bu sene 40 enginar yemeyen yamulsun' diyorum, ama 3 'ü geçemedim hiç... Brokoliyle yeşil çayı da sevemedim bi türlü...Bi de tekerlememiz var;

dandini dandini dasdana
Demirde girrmiş bostana
kov bostancı Demiri
yemesin brokoliyi

dandini dandini dasdana
Duruşta girmiş bostana
kov bostancı Duruşu
yemesin avokadoyu...
Sağ baştan; yeşil soğan, taze sarımsak, pırasa ve sarımsak. Familya geniş. Biçimsiz köy biberleri de göstermeye başladı kendini, şimdi artık menemenli kahfaltıların zamanı ve hiçbir süpermarket manav reyonu, asla bir pazar olamaz...

Misafirlikte, çay faslında en sevdiğim salatalardır, Hamuru bol, salatası az bir sofraysa üzülürüm, hele salata koca kasede değilde kuş kadarsa bozulurum, herkes salata yiycek, bana az kalıcak diye endişelenirim, kısırsa sevinir, marcimekli köfteyse tekrar almaya utanırım...












Pazardan gelen klorofiller, likopenler, meyveler, sebzeler, suda bekler, temiz temiz dolaba girer, sonrada, makarnanın sosuna girer, çorbanın, omletin, salatanın üstüne düşer... Güzel de süt yapar, koyu kıvamlı...
Canım uzun zamandır şöööyle çatır çatır bişeylerin fotoğrafını çekmek istiyodu , çocuklardan başka bi şey çekemez oldum. Malum, ikiledik.  

Babamızın Antalyadan toplayıp getirdiği portakallar... Karpuz da var, portakalda aynı anda. Garip... 






9 yorum:

  • Duru Ecrinin Annesi diyor:
    6 Mayıs 2012 22:30

    sofrayı kaldırma ozaman geliyorum:)) canım çekti valla....

  • Deli Anne diyor:
    7 Mayıs 2012 00:05

    mis gibi fotolar:) ben de çok severim o yeşilli limonlu standları:)

  • yaruze... diyor:
    7 Mayıs 2012 01:49

    Bende gittim bu hafta poşet poşet taşıdım yeşillikleri ve markete manava göre üçte biri fiyatı ödedim geldim tazecik sebzelere.İçim gidiyor hepsinden almak istiyorum öyle de oluyor.Sonra 2 hafta tüketmek için uğraşıyoruz :)
    Ohhh yarasın booool boolll süt olsun Demirime...

  • Deniz diyor:
    7 Mayıs 2012 04:15

    bravo! Ben yıkayıp kaldırmaya yetişemiyorum, ne yalan söyleyeyim, torbayla kaldırıp, kullanacağım zaman yıkıyorum

  • Fincan Teyze diyor:
    7 Mayıs 2012 04:50

    herşeyin tazesi... Pazara gideceksin, mis gibi de kokar şimdi. Fotoğraflarda çok güzel...

  • elif diyor:
    7 Mayıs 2012 06:39

    Fotoğraflara bayıldım.Yıkayıp kaldırma kısmına da ayrıca bayıldım. Her şeyin temiz ve ortada olduğu buzdolaplarını çok severim ama nerde bende o enerji..

  • annesiningülü diyor:
    8 Mayıs 2012 07:21

    salata düşkünlüğümüz aynı :)
    bol olmalı sonra bende stres yapıyorum ;)
    hele taze soğan, dereotu varsa allah derim :)
    ben bir pazar yapayım en iyisi ;)

  • sevda s. diyor:
    8 Mayıs 2012 11:41

    Haftasonları sabah kahvaltısında resmen otluyoruz desem yeri :) Roka, tere, maydonoz. Bir de sebze yemeklerini çok severim. Size de afiyet olsun :)

  • Unknown diyor:
    9 Mayıs 2012 02:32

    O ZAMAN YEŞİLLİK AŞKINA, HEP BERABER PAZARA ANNELER......:)

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar