Buzlu Çay


Bu aynı dalın çiçek açmışken ve çiçekleri meyveye dönüşmüşkenki görünümü. kışın kuru dal görünümünü de çekmiştim ama wallahi bulamıyorum. Vişneleri toplayıp, komşularla paylaşıp tek kaynatımlık paketleri annemin dondurucusuna koyduk. Bende ev için halden bir kasa alıp temizledim, kendi buzluğuma attım. annemle Duru da anneannemin bahçesinden erik toplayıp getirmişlerdi, onları da buzluğa yerleştirdim ve kışın meyve suyu stoğunu tamamlamıştım kiiiii, biz tatildeyken atlanan fatura yüzünden elektriğimiz kesilmiş, bütün buzluğum erimiş hatta buzdolabının içi ve de dışı kana bulanmıştı. Gece yarısı çok yorgun gelinen evde görmek istemeyeceğiniz bir tablo. Vişnelerim gitti, boşuna emek harcamış oldum ve saatlerce buzdolabı temizledim. Hala buzluktan zaman zaman, kırmızı kan gibi sıvı damlıyor, sanki buzlukta ceset saklıyormuşuz gibi.

Vişne mevsimi geçtiği için kara üzüm, ve mor erik doldurdum buzluğa ikisini karıştırarak kaynatıyorum ama vişnenin kusursuz ekşi-tatlı kıvamıyla yarışamaz.


Bir de soğuk çay yapmaya başladım evde, çok tuttu, kendi yakaladığım tarifin en geliştirilmiş halini de paylaşalım;
-Cam sürahi içine bir limonu halka doğrayıp üstüne bir bir kase kadar şeker döküyorum ve bir saat kadar bekliyor.
-Bir çaydanlık suyun içine iki tutam yeşil çay atıyorum, kaynamadan soğuk halde bir saat bekliyor.
-Limonların üstüne yeşilçayı döküyorum, içine bir şeftaliyi dilim dilim doğrayıp atıyorum
-Duru için eksik şeker tadını balla tamamlıyorum ama yanlızca şekerle de yapılabilir, bir çorba kaşığı nar ekşisi karıştırıyorum.
-Dolapta yarım gün ya da bir gün beklemiş hali tam tadını veriyor.
-Fotoğraf arak, belli oluyordur ...

2 yorum:

  • Özden diyor:
    3 Eylül 2010 06:35

    Ben siyah çayla denedim pek güzel olmadı, kullandığım yeşil çay Çaykur'un safi yeşil çayı, bununla olur mu?
    Denedim denedim istediğim tadı yakalayamadım, seninkini deneyeyim bir de:) Afiyet olsun bu arada:)
    Sevgiler
    Özden&Can

  • Unknown diyor:
    3 Eylül 2010 06:40

    özdencim bende yeşilçayı sevememiştim bir türlü ama soğuk çayda güzel oluyor, bende çaykur küçük teneke kutulardan alıyorum, dene bakalım,
    özlettin kendini bu arada, kaybolma bidaha :))))

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar