Duruş kitap Top10

Çeyiz işleri bizim nesilde yaprak dökümünü yaşadı sanıyorum. Annemin bana,
-Elalem, kız büyümüş, anası uyumuş demesin!
düşüncesiyle yaptırdığı dantelleri evime getirmek istememiş ve bu yüzden bir hafta küs kalmıştık. Genede getirmemiştim. Aylin'e hediyem olsun :) Aslında bir tarafım, gelenek görenek, hatıra diyor, bir tarafım da ne işe yarıyor ki, bunlara ayırılan zaman farklı değerlendirilmeli diye artislik yapıyor.

Bizim kızların çeyizi de kitap ve keçe olucak galiba blogcu anneler. Annem kendi göznurunu, emeğini, yüreğini katmış, fotoğraflarımı çekmiş, hatıralarını yazmış, benim için blog tutmuş diye düşünür belki:)
Neyse efendim, kitap tavsiyesinde bulunalım dedik, Duruşla kitaplarını düzeltirken bir top10 listesi yaptık. Yere serdiğimiz kitapları en sevdiğinden başlayarak topladı.

1. Birinciliği Koyun Resul'e verdi. Bende seviyorum bu hikayeyi, sonunda hazine olarak bir fotoğraf makinesi bulup, aile albümü yaptığı ve gerçek hazinenin bu olduğunu düşündüğü için.


2.
İkinciliği benim de favorim olan 'El bebek gül bebek' aldı. Duruş bu kitabı çok güzel okuyor. Resimlerini ezberlemiş. Biraz da hayal gücü katarak okuyor, beni de mest ediyor. Ayrıca annesinin küçük Metin'i korumak için pamuklara sarması fikrine bayılıyorum, hayalimiz hep bu değilmi?

3. Bu kitaba da ayrı bir ilgimiz var. Belki de yaratıcı konusu ve içinde tekerlemeye dönüşen tekrarları yüzünden. Duru ben okurken heycanlanıp
-bir mağara adamının, et yemesi gerekkkk!!! bir dilim mamutlu bööörekkk!!! diye tekrarlıyor.

4.Tübitak çocuk yayınları benim gönlümün birincisi. Çocuk kitaplarının çiçek böcek masallarıyla sınırlı kalması bana haksızlık gibi geliyor. En fazla ikinci tekrardan sonra, rüzgar enerjisini de öğreniyor, rüzgarın faydalarını da. Son cümlesini çok seviyorum:
Durmak bilmez rüzgarın esmekten yorulup yorulmadığını merak ediyor olabilirsiniz. Rüzgar sizin bulunduğunuz yerde dinse de; bir yerlerde esmeye devam ediyordur...

5.Kırmızı elmanın, resimleri, cildi çok güzel ama bence içi boş bir kitap. Minicik bir hikayesi var. ama Duruş seviyor.

6.Cemileyle tanışmamız fazla incelemeden aldığımız bu kitapla başladı. Anne babası ayrılan bir çocukla ilgili. Boşanma durumunu da çocukları üzmeden güzel anlatmış. Sevdik. Cemile boyama kitapları da çok kaliteli. Resimlerin yanında kısa bir hikayesi de olduğu için daha sevimli. Duruş özel ilgi göstererek boyadı.

7.İş bankası yayınları da özenli. Çocuk algılarına hitap eden bir konusu var. Ama el yazısıyla hazırlanmış. Okul öncesi el yazısını da görsün tanışsın amacıyla alınabilir.

8.Güzel kitap. Çevre bilinci aşılamak istiyorsanız, ki benim için önemli, okunmalı bence. Resimleri de çok başarılı.

9.Yavru ahtapot olmak çok zor, konusu yaratıcı, güzel akan bir kitap. Resimleri harika. Duru benim kadar ilgi göstermedi:)

10.Doktorda kitabını, Duruşun doktor fobisini yenmesine yardımı olur diye tercih etmiştim, bu konuda bize bir faydası dokunmadı ama Duruş hikayeyi ve aileyi çok sevdi. İki sene olmasına rağmen, yine de listeye girdi, hala ara sıra okumamızı istiyor.

Bir de çocuk masalları CDmiz var. Doğrusu, Duruş birkaç aylıkken müzük cdileriyle birlikte, bir de masal cd.si olsun düşüncesiyle almıştım, ama masalcı teyzenin ses tonu ve anlatış tarzı bana çok itici gelmişti, hiç dinlemedik. Kulağına böyle yayılarak kullanılmış bir Türkçe yerleşmesini istemedim o zaman. birkaç aydır Duruda bu cd takıntı oldu, hatta onun sayesinde odasında vakit geçirmeye başladı. Affet beni masalcı teyze:) Bütün cd yi ezberlemiş, dinlerken mır mır tekrar ediyor. Yinede söylemeden edemeyeceğim, sonlara doğru nasrettin hocayla ilgili fıkralar var ve içeriği pek çocuklara göre değil. Çocukların şu an öğrenmesinin doğru olmadığını düşündüğüm kelimeler kullanılmış. Nasrettin hocayla ilgili hoş olmayan bir imaj da çiziyor, ama seslendirmesi başarılı, bizden bu kadarrrrrr:)))))

12 yorum:

  • Nil diyor:
    23 Mart 2011 05:46

    süper bir liste olmuş.
    bizde sadece 10 numara var ve onun devamı hastanede-diş doktorunda- yavru köpek-korkmuyorum ..vs tübitak yayınlarını ben çok seviyorum. hele de sayfalarda saklı ördeği bulmaya bayılıyor.

    ama bu listeyi not edecem çünkü sizin gibi başka arkadaşlarımın da tavsiye ettiği kitaplar var.
    tşk duruş :)

  • Unknown diyor:
    23 Mart 2011 05:53

    rica ederim blogcu teyzeeee :)))

  • Tuğra'nın Annesi Emine diyor:
    23 Mart 2011 06:28

    Ne güzel olmuş paylaşman, aklımda olsun :)))

  • Unknown diyor:
    23 Mart 2011 11:15

    teşekkür edeerim bende kitep alıcam hep bakıyorum bunlar aklımda kalsın hatta kopyala yapıştır bile yaparım bir yereki lazım olur diye tşrkkür ederim.

  • İkiz Annesi diyor:
    23 Mart 2011 13:06

    Paylaştığın için sağol canım hemen not ettim bir yere:)

  • Unknown diyor:
    24 Mart 2011 00:50

    işe yaramasına sevindim, iyi okumalar....

  • annesiningülü diyor:
    24 Mart 2011 02:01

    güzel paylaşım canım
    kitapları sevmeleri çok güzel. hep böyle devam etsin inşallah :)

  • mine diyor:
    24 Mart 2011 20:21

    ay bu Duruş kızı yerim ben ne kadar tatlı maşallah kitapları da kendi kadar tatlı doğrusu : )

  • feyza diyor:
    28 Mart 2011 04:51

    paylaşımın için teşekkürler bnde not alıyım

  • Adsız diyor:
    30 Mart 2011 12:51

    Danteli bende sevmiyorum.Allah'tan annemde benim kafa yapımda demode oldu bunlar deyip destekledi beni. kızlarımın çeyizine koymak gibi bir niyetimde yok.Bakalım hayırlısı..
    Çok güzelmiş duru'nun kitapları.Bizde de o kadar çok var ki.Ne mutlu bize ki yeni nesil bol bol kitap okuyacak anlaşılan :)

  • Unknown diyor:
    30 Mart 2011 13:09

    Baharcım, bencede çok güzel kitap sevmeleri, istemeleri, en güzel arkadaş gerçekten :)

    çok teşekkür ederiz mine, siz daha güzelsiniz...

    feyza, iyi okumalar canım

    özi, inşallah böyle devam eder, çok mutluyum bu durumdan :)

  • didem diyor:
    2 Nisan 2011 23:52

    Ceyiz olarak kitap, blog verme isi super! En guzel hediye bence

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar