Annelik...

Annelik, tek gözle bilgisayara bakarken, diğeriyle çocuğunu kontrol edebilmek, sağ eli ile mail atarken, sol eli ile bebeğin emziğini yerleştirebilmektir. Aynı anda şarkı da söyleyebilmek üzerinde çalışıyorum, bittiğinde, 'yetersizmisiniz anneler' e katılacağım. Bazen telefonla görüşürken, fonda bebek sesi gelebiliyor, tabi pek profesyonelce değil ama ben de profesyonel değilim, bilmiyorum söylemişmiydim günlükçüm;
-anayım ben anaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Annelik, zor zenaat, fotoğraf makinesi de üçüncü çocuğum gibi, evde sürekli elimde, gezmede çantamın baş köşesinde, daha hafifini, küçüğünü de yapamadı ki japonlar, isviçreli bilim adamları... Haa annelik, diyordum, diğerleri poz verirken, fotoğraflarını çeken olmak, mutlu karelere dahil olamamaktır... Tripod mu alsam ki?
Yaaa, bu kısın gözü hep benim giydiklerimde, şapkamı takıp okula bile gitti. Ama yakışmıyor mu günlükçüm sen söyle :) Ki , annelik demek, çocuğunu herkesin çocuğundan güzel, akıllı ve üstün yetekli görmektir!!!
Annelik, birilerinin sürekli evde yer değiştirdeklerini tekrar yerlerine yerleştirmek, birileri mütemadiyen dağıtıyorken, toplayıcılık görevini üstlenmektir. Kirletileni temizlemek, biteni yerine koymaktır. Ben de bunları yeni farkediyor ve dağıtan olduğum günleri özlüyorum. Annelik birileri evden neşeyle çıkarken arkalarından hüzünlü gözlerle bakmakmış bir de...

Birisi hep mutlu, birisi biraz huzursuz son zamanlarda. Daha büyük olmanın sorumluluğunu öğreniyor. Biraz da ihmal ediliyor istemeden. Ben de Duruşla başbaşa geçirdiğimiz zamanı özlüyorum. Ne güzel gezerdik ana kız, hafta sonları mutlaka bi yere kaçardık. Durunun da özlediğinin farkındayım. Okuldayken burnumda tütüyor... Annelik vicdan azabı...

21 yorum:

  • Burcu diyor:
    8 Mart 2012 06:00

    çok tatlılar yaaa..ekrandan fırlayıp o küçüğü ısırıcam şimdi:)
    ayrıca küçük hanımın şapkasına bayıldım:)

  • annesiningülü diyor:
    8 Mart 2012 06:11

    birinin altından kalkamıyorum ikincisiyle ben kafa yemiş yazılar yazardım kesin :D ayrıca o şapka Duruşa daha bir yakışmış sanki ;) ... kaçtım ;)

  • BALLI LOKMAM diyor:
    8 Mart 2012 06:35

    Son cümle herşeyi anlatmış bence "annelik vicdan azabı"

    Maşallah çok tatlılar...

  • Nil diyor:
    8 Mart 2012 07:33

    bence o şapka artık Duru'nun olmalı.
    O masanın hali ne?
    Ve kesinlikle haklısın. fotoğraf karelerinde olamamak çok acı.

  • Senanın annesi diyor:
    8 Mart 2012 07:50

    Kızınıda oğlunuda rabbim size bağışlasın.
    Oğlun kara yağız, kızın pamuk şekeri.

    Şu anda 2. çocuk gündemimizde olmamasına rağmen duygulandım.
    Senamı düşündüm, Durunu düşündüm.
    Bir garip oldum şimdi... :(

  • elif diyor:
    8 Mart 2012 10:04

    Çok tatlılar..Büyük olmak hayat boyu hep daha fazla sorumluluk duygusu demek.Ama sanıyorum ufaklık biraz daha büyüsün yine takılırsınız anne kız.

  • Unknown diyor:
    8 Mart 2012 10:39

    ne güzel anlatmışsın anneliği gönlüne sağlık. ha bir de ilk resim çok hoşuma gitti. seviyorum seni velhasıl... hem yazılarını okumayı hem fotoğraflarına bakmayı. sevgiler selamlar canım...

  • Emre Bora Bebek diyor:
    8 Mart 2012 11:15

    Çok tanıdık geldi yazdıkların...Ama sende 2 tane melek var, işin daha zor...Allah yardımcın olsun canım! Hepimize güç versin!

  • Filiz diyor:
    8 Mart 2012 11:27

    ah o demiri yiyesim var annesi ona göre:)))maşallah yaaa tosunum benim:)annelik bambaşka ahhhh ahhhh,gönüllü kölelik bi kere..sınırsız sevgi,şefkat,sınırsız mutluluk:)

  • Unknown diyor:
    8 Mart 2012 12:17

    burcucum, buyur ne demek, al biısırık :=) sevgiler....

    baharcım zamanında kaçtın!!!

    ballıcım, sağol, siz daha tatlısınız canım...

    nilhancım o benim ofisim bikere :)))

  • Unknown diyor:
    8 Mart 2012 12:21

    senanın annesi, kardeş te lazım dedik yaptık bi küçüğünü bakalım :))) sevgiler...

    Elifçim, gezelim tabi özledik Demir geldiğinden beri gezip tozamıyoruz başbaşa...

    Tombul tarifler, bayıldım yorumuna çok teşekkür ederim :)))sevgiler benden...

    emreborabebekçim, sabır istiyorum daha daha çok sabır, hepimiz için... sevgiler...

    filizcim, sınırsız konuşma bedava bir de:))) sevgiler canım...

  • yaruze... diyor:
    8 Mart 2012 13:20

    ne güzel mahsüller çıkıyor kız senden:)
    Sen boş durma bol bol doğur bence.Venezuela dan eksik kalmayalım güzellik konusunda...
    Öperim ama en çok bebeleri...

  • Tuğra'nın Annesi Emine diyor:
    8 Mart 2012 13:52

    Son fotoya bayıldımmmm :) Annelik zor zanaat, heleki evde iki yavru varsa :)

  • Seda diyor:
    8 Mart 2012 14:25

    Çok doğru vicdan azabı.. Hele 2 çocukla çarpı kaçtır kimbilir. Allah kolaylık versin. Maşallah çok da tatlılar ;)

  • yıldız diyor:
    8 Mart 2012 14:35

    Annelik hep bir vicdan azabı.

    Bizde de var bir Demir oğlan;))

  • Berna diyor:
    9 Mart 2012 02:03

    Bak işte, böyle yazıp da içimizi sızlatma Aysuuun :) Vicdan azabı ve yetemezsem endişesiyle tek çocukta kalacağım bu gidişle.

    Ayrıca yavrulara maşallah diyorum, birbirinden lokumlar yahu ;)

  • bahriye-krm diyor:
    9 Mart 2012 02:41

    aysun'cum görmeyeli demir kocaman olmuş...maşallah ona...
    tripod kullanan biri olaraktan kesinlikle almanı tavsiye ederim...böylece o mutlu anlara dahil olabiliyorsun :))
    annelik gerçekten vicdan meselesi :(

  • Unknown diyor:
    9 Mart 2012 02:59

    gönülcüm, hani bendim senin bebeğin :) bende yaruze yi öpüyorum en çok :)

    Eminecim öyle walla, yanlız değiliz ama ...

    sedacım, o da rutine biniyor bir süre sonra şartlara alışılıyor kaçınılmaz olarak, yine de tavsiye ederim , sevgiler...

    yıldızcım öperiz adaşımıza, adıyla yaşasınlar...

    bernacım eğer istiyosan yap kurtul bu endişelerden , bak ben öyle yaptım şimdi düşünüyorum napsan diye :) öperim...

    bahriyecim öyle diyosan alim bende, bende gülümserim herkesle beraber:) öperiz kerem yakışıklısını...

  • Deniz diyor:
    9 Mart 2012 04:21

    canlar onlar canlar :))) Mıncıklarım ikisinin de yanaklarından

  • Recep Altun diyor:
    11 Mart 2012 11:41

    Merhabalar,

    Annelik zor olduğu kadar, kutsal bir görevdir. Tüm annelere kolaylıklar, sabır, güç ve kuvvet dilerim.

    Çocuklarınızı güle güle büyütün.

    Allah onlara sağlık, sıhhat, afiyet, akıl, fikir ve baht açıklığı versin.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

  • karin'in annesi diyor:
    12 Mart 2012 08:57

    bunun teyzelik versiyonunuda ben yapıcam:))

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar