Demir'in kepek sorunu!!!



Agucuk gugucuk Demircik, 16 haftalık olmak üzere, nede çabuk geçmiş yine zaman... Gürbüzcüm 4. aya girecek yakında. Aylık gelişim tablolarına bakıyoruz, paralel gidiyor, en büyük sorunumuz, -çok şükür ki- konak problemi oldu. Duruşda olmamıştı ama Demirden, doğumdan itibaren kafa derisinde kabuk şeklinde ve giderek çoğalan, konaklarıyla mücadele ediyoruz. Uzun süre tavsiye edilen her şeyi denedim, dr. badem yağı demişti, zeytinyağı ve karbonatı karıştırarak sürmeyi önerdiler, bepanten ve bebe yağı da kullandık, kafasını sabah akşam yıkayarak, yumuşak bir fırçayla fırçaladım, sonunda savaşı kazandık ama tekrar çıkmak için fırsatı kaçırmıyorlar, akşam nemlendirecek bir şey sürmediysem örneğin, sabah tekrar belirmiş oluyor. Bir sürü şey sürüp yoğun bakım koplexi! uyguladığım için hangisi etkili oldu bilemiyorum ama totalde sonuç verdiler.

Demircik, anne sütüyle beslenmeye devam ediyor. Artık gündüzleri daha az daha kesik uykusu, gece ablası gibi tamamen karanlıkta sabaha kadar, uyuyor, dört- beş kez beslenmek istiyor. İşin zor bölümlerinden biri bu, ağlayıp uyanmıyor iyi ki ama bölünen uykular tam dinlenemememe ve hep uykulu, yorgun hissetmeme neden oluyor. Yine de emzirmek güzel.

Sabaha karşı bezini değiştiriyorum, uykusu açılmasın diye ışık açmadan değiştiriyorum, insanın karanlıkta görme yeteneği de gelişiyor. Kıyafetlerimiz hemencik küçülüyor, anakucağına, kanguruya sığmıyor artık, 7 kg+ 60 cm oldu bile. Sen bakma alttaki resme günlük, mesut bahtiyar bir bebek, gülmeyi çok seviyor. Çenesinde düğmesi var, basınca hemen gülücük. :)

Kendi kendine yatağında uyanıkken de vakit geçiren, oyuncaklarıyla oynayan bir çocuğum olmasını çok istemiştim, bu sefer çok ta yaklaşmıştım ama Demir de uyanıkken kucağıma almamı isteyen, hatta ısrarla isteyen bir bebek olma yolunda. Kararlı davranıp almamaya çalışsam da ağlayan bebek sesi sinirlerimi geriyor, dayanamayıp alıyorum çoğunlukla. Allah alman sabrı versin annelere diyeceğim ama bizde genelde yufka yürek oluyor...
Son haftalarda ayrınmenimin ilgisini oyuncaklar çekmeye başladı. Renkleri farkediyor , minik patileriyle pıt pıt dokunmaya,tutmaya çalışıyor, minicik pamacıklar çok tatlı çokkkk!!!


19 yorum:

  • tly diyor:
    20 Mart 2012 10:22

    yerim onu ben :S ısırılası yanaklardan da ısırarak ay ağzımın suları aktı ikisine de
    bu ufacık tefecikler cinsiyetleri tutmasada benimkilerle aynı cins biri mıncırmalık biri uzaktan bakmalık öpüldünüz hepiniz de seviyorum sizi :):):)

  • Nurgül diyor:
    20 Mart 2012 12:24

    ooy ooy maşallah bildiğin küçük erkekçik olmuş. çok tatlı annesi yanında olsamda mıncıklasam....

  • Gezgin Kız - Traveler Lady diyor:
    20 Mart 2012 12:31

    ay anaaam maşallah kocaman tosuncuk bi adam olmuş o :D

  • Funda Ceyhan diyor:
    20 Mart 2012 12:54

    Maşallah çok da yakışıklı bir bebek olmuş Demir :) Biz de konak problemi yaşadık zeytinyağ-karbonat karışımıyla hafif fırçalayarak kurtulduk, Allah başka hastalık vermesin, sağlıkla büyüsünler inşallah, sevgilerimle..

  • yaruze... diyor:
    20 Mart 2012 13:13

    amanın nefis bebeler bunlar yaa,seri üretime geç Aysunum,seri üretim...

  • Unknown diyor:
    20 Mart 2012 13:58

    maşallah nasılda gürbüz bir bebek allah nazardan saklasın.hep gülsün hep:)

  • Hülya diyor:
    21 Mart 2012 00:13

    Maşallah Demire çok tatlı mavişler de çok
    yakışmış :)

  • Sitare diyor:
    21 Mart 2012 02:40

    benim kızın da kepek konak sorunu vardı hiiiçç uğraşmadım.abisi de öleydi ona da uğraşmamıştım.kendi kendine bitip gidiyor.az büyüdükçe banyolarda kafa derisini biraz daha bastırarak ovaladım sadece.takma kafanaaa.kepek ne ki köylerde çocuklar bitle pireyle geziyor hahahaaa

  • annesiningülü diyor:
    21 Mart 2012 06:15

    çok özendim bu halinize biliyorsun ;)
    allah bozmasın.

  • Deniz diyor:
    21 Mart 2012 07:18

    Son fotoğrafa bayıldım: ) Kuzucuklarına maşallah..
    Bizde de konak mıdır nedir olmuştu, zeytinyağı sürüyorduk

  • Ballı Cimcime diyor:
    21 Mart 2012 08:40

    Maşallah demire çok tatlı, yakışıklı olacak annesi:) Konak problemi için Mustela yenidoğan şampuanı, hatta direk konak kreminini öneririm Chicco'nun konak tarağıyla da nemlendirip tarayabilirsin. Sevgilerimle..

  • OZLEM ANNE diyor:
    22 Mart 2012 02:57

    Masallah cok seker olmus kucuk adam, Konak kepek olayi dogdugundan beri bizdede var malesef, ne yaglar tukettim ne ozel sampuanlar kullanmama ve taramama ragmen , egerki bir hafta kendi haline biraksam halen tekrarliyor, birde bizimkinin cildi de kuru oldugu icin sanirim iyice tetikliyor... Enver 19 aylik su an, ve ben her banyoda ilk once bebe yagini kafasina suruyor, biraz bekletip , bazen suyla bazende az bir sampuanla akitiyorum, cok kotuysede ilk once sampuan sonra yagliyorum ..

  • Ra55 diyor:
    22 Mart 2012 04:24

    Merhabalar,

    Çocuklarınızla ilgili bu paylaşımlarınız çok güzel. Çocuk büyütenlere de faydası olacak tecrübelerin paylaşıldığı keyifli bir blog sayfası olarak görüyorum.

    Demir'e geçmiş olsun dileklerimi gönderiyorum. Yüce Allah, çocuklarınızı sevenlerine bağışlasın ve sağlıklı günlerde güle güle büyütün.

    Selam ve dualarımla.

  • Unknown diyor:
    23 Mart 2012 14:34

    dülaaaayyyyyyyyyyy ; bilmukabele, ısır lokumları...

    nurgülcüm ne güzel olur, bende işimi gücümü yaparım o arada :)

    hamidecimmmm evet gürbüz o :)

    fundacım, haklısın, konak dediğin geçer... öperiz armancığı...

    gönülüm, canım benim öperim, seri üretimi sana tavsiye ederim :)

  • Unknown diyor:
    23 Mart 2012 14:37

    sezobigo, kucaktada giderek ağırlaşmıyomu, işte bunu seviyorum :)

    hülyacım, çok sağol, sevgiler canım...

    sitare ama çok kalın kabuk şeklindeydi bizimki, öyle böyle değil
    , kallavi konaktı yani...

    baharcım, bilmemmi :)))

  • Unknown diyor:
    23 Mart 2012 14:41

    Deniz, konaklar köşkler, hepsi geçip gidiyor işte...

    ballı cimcime, kullandık şampuanını ama sorun tekrarlıyor olması, tamamen bitmiyor nedense, sevgiler...

    özlem anne aynı dertten muzdaribiz demekki, geçmiyor tamamen...

    recep bey çok sağolun, çok teşekkürler, secgiler...

  • sevda s. diyor:
    25 Mart 2012 05:39

    Çok tatlı ya maşallah :) Karanlıkta alt değiştirmekte kötüymüş ama, üff umarım büyüyünce geçer o ışığa duyarlılık benimki hala devam ediyor çünkü :( Daha önce söylemiştim Demirle aynı tarihlerde doğan yeğenim var -kız- O da kucakçı, burçlarından mıdır nedir :)

  • Unknown diyor:
    26 Mart 2012 03:24

    sevdacım, kötü huylarımız ortak demekki :)öperiz akranımızı :)

  • Gulcin diyor:
    2 Nisan 2012 09:54

    bakimli bir erkek olacak ki demir simdiden illa bakim urunleri tamam edilsin istiyor :) Cagin gerekleri anneis ne yapsin :)
    Son fotografa bayildim masallah ikisine de. Boyle huzurla mutlulukl a buyusunler :)

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar