Sadede gel!!!

Bazen, hatta sık sık gözüme batıyor evdeki eşyalar. Mesela evde o kadar çok yastık varki, kişi başına 10 yastıktan fazla düşüyor ve bizden çok hacime sahipler. Evin asıl sahibi, koltukların üstüne yayılmış yastıklar sanki. Bir sürü şey aslında hiç gerekmiyorken alınmış, ve fazladan yer kaplıyorlar. Dikkatli bakınca, en ilkel olanı en çok işimize yarıyor gibi, özellikle de mutfakta.
Hiç ısınamadım şu mutfak robotu denen icada, kocaman, aparatları bi dünya, üstelik bir bıçak ve bir rendenin yaptığını yapıyor. Benim mutfaktaki en iyi dostum, lazerli tırtıklı bir bıçağım var, işte o dur. Yıkayıp sürekli onu kullanırım. Suya çeken süpürgeden vazgeçemem, toz kalkmıyor ama yere döküleni hemen temizlemek için de çok zahmetli ve hantal. Gırgırım, canım benim, sen benim şah damarımmısın, gökkuşağımmısın acaba :))) Çok dalga geçtiğim şeyler zamanla en iyi dostum oldu...
Bir de şu kocaman tost makinesi yok mu tezgahın üstünde, yayılmış, her tarafına da yağlar konuşlanmış, pis pis sırıtıyor bana. Acaba evlendiğimizden beri kaç kere ızgara olarak kullandık? Tost yapmak için fazlaca iri değilmi sencede günlük? Şu üsttekinden bulup alıcam ve kaldırıcam bunu en kısa zamanda, annem yapardı küçükken, gayet güzeldi tostu, hemde temizliği de kolaydır onun! Piiiis yağlı şey seni...
Neden aldığımı sık sık sorguladığım bir diğer alette katı meyva sıkacağıdır. Üç tane elma sıkıyor, otuz parça bulaşık çıkıyor günlük, nalet gelsin, meyva kasemi alır otururum soyarım yediririm çocuklarıma, kendim de yerim. İğrenç tv reklamlarındaki gibi yeşil iksir mi hazırlıycam? Spora giderken enerji drink mi yapıcam allaaşkına? Bu ne? Diğerinin biraz daha güzeli bir portakal sıkacağım var yeterli bence. En son yoğurt makinası alıyordum da allah korudu, baktım kapları plastik vazgeçtim, büyük kapaklı, cam kaseler aldım, yoğurt mayalamayı da öğrendim bi zahmet.

Bu arada sizde varmı boşuna yer kaplayanlardan?
Evde fax ve tarayıcı yerine belgenin fotoğrafını çekip mail atıyorum, işimi çok kolaylaştırdı bu buluşum, bunuda paylaşmak istedim :)

23 yorum:

  • Senanın annesi diyor:
    13 Mart 2012 06:36

    Aslında ne çok şey var, düşünsek daha neler var neler.
    Benimde en büyük yardımcım laser
    bıçağım :)
    Annemin hep söylediği birşey var.
    "Elin iyisi yolun kıyısı bitmez"
    İşiniz gücünüz alışveriş :)
    Ha ha haaa çok doğruymuş, sen yazınca dank etti :)

    Sevgiler.

  • ρємвє вℓσğυм diyor:
    13 Mart 2012 06:46

    Bende katı meyve sıkacağı almak için araştırma yapıyordum
    öyle çok uğraştırıcı ise istemem:(

  • Deniz diyor:
    13 Mart 2012 06:54

    sorma meyve sıkacağımı 12 ayda ödedim, 12 kez kullanmadım

  • Unknown diyor:
    13 Mart 2012 07:05

    senanın annesi, öyle hakkaten, alınca seviniyoruz ama evde yer kalmadı...

    pembe bloğum, wallahi çok hizmet istiyor kendine... işi çok...

    denizcim aynen, buzdolabının üstünden bana bakıyor :)

  • Nil diyor:
    13 Mart 2012 07:10

    Aysun hiç sevmiyorum mutfak aletini kullanmayı. hele katı meyve sıkacağını temizlemek ölüm. bu sene indirmedim bile dolaptan. şu tost makinesini ben de bir araştırayım.

  • Fatma diyor:
    13 Mart 2012 07:52

    Güzel olmuş bu yazı, boş boş bizi bekleyen çok alet var mutfakta sahiden.

  • SadeAnne diyor:
    13 Mart 2012 08:03

    Mutfak tezgahının üstünde bir dolu şey olması beni çok rahatsız eder. Sadece su ısıtıcısına dayanabiliyorum, geri kalanları hep dolapların içinde. Çok da çıktığı yok hakkaten :)

  • annesiningülü diyor:
    13 Mart 2012 08:42

    katı meyve sıkacağı gibi saçma bir şey olamaz, katılıyorum :)

  • Umut diyor:
    13 Mart 2012 09:14

    Aaa bir düşününce hakikaten ne kadar gereksizler. Su tost aletinden benim de bulasim geldi. :))

  • Unknown diyor:
    13 Mart 2012 09:50

    valla helal olsun ben itiraf edemiyorum kendime:)çünkü hepsini kendim bizzat bilerek aldım almaya da devam ediyorum buna benim ekmek makinasını da eklesene zira 4 yılda 2 kere ekmek pişirerek atılların arasında.
    Hele hantal fotokopi makinasından dolayı sezoyla hep atışıyorz:))
    Naletttttttt gelsin :)))

  • Hülya diyor:
    13 Mart 2012 10:00

    Küçük ev aletleri diye adlandırılmışlar ama eve gelince büyük işler açıyorlar :)

  • Filiz diyor:
    13 Mart 2012 10:41

    mutfak robotum ve katı meyve sıkacağım dolap içlerinde bekliyor:))en sevdiğim ise el blendırım canım benim iyiki var:)

  • Tuğra'nın Annesi Emine diyor:
    13 Mart 2012 12:26

    Benim robotumda dolapta bir köşede duruyor. Blender ve mikser yetiyor aslında iş görmeye. Düşünsek ne çok şey çıkar aslında. Benim birde düşünmeden aldığım ekmek yapma makinam var. En son ne zaman kullandım acaba hatırlamıyorum bile. Aklıma getirdin bak, bu hafta sonu mis gibi zeytinli ekmek yapıyım ev ahalisine :)

  • kitana diyor:
    13 Mart 2012 13:25

    :) Tost makinası istiyorum ama nereye koyacağımı bilemediğimden hala almadım, güya kocaman mutfak ama ben sığamamaya başladım...Cicili bicili tabaklara gözüm ilişiyor sonra nereye tıkıştıracağım diye bırakıyorum:)

  • OZLEM ANNE diyor:
    13 Mart 2012 14:25

    haklisin canim hemde cok hakli ., ozellikle ikinci cocukla gelen zamansizlikta insanin gozu daha cok pratiklik ve daha sade toplamasi kolay seylere kaciyor...

  • bahriye-krm diyor:
    14 Mart 2012 01:42

    aysun yazının altına imzamı atabilirmiyim ?
    o eski usul tost makinası varya,ben onu annemden kendime aldım...görüntü olarak tezgah üstüne uygun olmasa da harika iş çıkartıyor :))

  • margazit diyor:
    15 Mart 2012 14:02

    Ağzına sağlık canım,ne güzel yorumlamışsın. Hem güldürdün hem düşündürdün beni.Doğru mu söylediklerin "e tabikide doğru" . Ben hep söylerim teknoloji ilerledikçe hayatı kolaylaştırıyor tamam ama bazıları da daha çok yoruyor yani.

  • didem diyor:
    17 Mart 2012 23:14

    Bana da bazen dagintidan fazla esyadan daral geliyor. Daha yeni mutfak tezhahinda kahve makinasini cok buyuk ve yer kapliyor diye kaldirdim. Su an makinasi kahvesi icemiyoruz ama olsun Turk kahvesi daha sahane. O eski tost makinalarini bilirim bizde de vardi:)

  • Ra55 diyor:
    19 Mart 2012 00:26

    Merhabalar,

    Güzel bir paylaşımdı emeğinize ve yüreğiniz sağlıklar dilerim.

    Bir fotoğraf kartının tekrar fotoğrafını çekerek elde edilen görüntü mü daha güzel, yoksa tarayıcıdan taranarak elde edilen görüntü mü daha güzel?

    Ben de denedim bunu. Ancak, eğer elimizde döküman var ve tarama imkanımız da varsa, belgenin taranarak elde edilen görüntüsü, fotoğraf makinasıyla çekilerek elde edilen görüntüsünden daha kaliteli ve güzel oluyor.

    Selam ve dualarımla.

  • Unknown diyor:
    20 Mart 2012 12:03

    nilhancım, aynen, annemde bir de fritöz, ekmek kızartma makinesi, mısır patlatma makinesi var dolabi bekleyen :)

    fadiş, malesef öyle...

    sadeanne, hemfikiriz ama ben su ısıtıcısını hiç sokmadım mutfağıma, ona da tahammül edemiyorum :)

    baharcım, hakkaten öyle...

    Umut pazarlarda olur ya da birmilyoncularda sanıyorum bende alamadım hala...

    sezo, allah kurtarsın diyorum o zaman :)

    hülya, gerçekten de sadece adı küçük ev aletleri :)

  • Unknown diyor:
    20 Mart 2012 12:14

    filizcim, ender da kırk yılda bir çıkıyor dolaptan bizde, çorba için ama genelde onuda süzgeçle yapıyorum...

    eminecim, bende niyetlendim bende niyetlenmiştim ekmek makinasına bir aralar ama almadım, kaldı, iyiki de kalmış, çok vaktimiz var sanıyoruz ama pratikte koşturup duruyoruz, zaman kalmıyor böyle şeylere...

    kitana, tabak çanak mevzusuna hiç girmedim dikkat ettiysen, benim dolaplarımda almıyor artık, ve hep çok güzel şeyler yapıyorlar...

    özlem anne, sende çok haklısın çoookkk :)

  • Unknown diyor:
    20 Mart 2012 12:17

    bahriyecim, bende ilk anneme sordum ama elden çıkarmış :) eskidostumu bulamadım :)

    margazit, eşyaya hizmet eder oluyoruz zamanla galiba :)

    didemcim türk kahfesi candır cannnnn :)

    recep bey, tartışmasız daha net ama alandan tasarruf ediyorum ben, sadece fotoğraf mak. kullanarak :)

    sevgiler ve geç cevaplayabildiğim için özür :(((

  • yaruze... diyor:
    20 Mart 2012 13:21

    aynen katılıyorum her birine,özellikle de katı meyve sıkacağına.Aman yarabbim,kabus gibi bişey o, faydasından çok zahmeti bulunan bu edevat benimde rafımın demirbaşı.Ama sadece rafımın..
    Bir de rende yapmaktan nefret ettiğim için elektrikli rende makinesi almıştım fakat o da katı meyve sıkacağı gibi temizlemesi ömre bedel olduğundan bir kez kullanıp kaldırdıklarımdan.Yazık onlara harcadığımız manilere...İki çift fazla ayakkabı alırdık kendimize onun yerine :)

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar