Kabuklu Enginar, Avrupai Geyikler,Tasarım Harikalarııı vs...

Kabuklu Enginar Dolması

Pazar günü, pazardan, Ayşeyle enginar aldık. Ben soyulmamış olanından aldım,  kabuklarıyla pişen bir tarif denemeyi düşündüğüm için. Sonra tarif ararken okudum ki, pazarlarda limonlu su içinde beklediğini sandığımız enginarlar aslında kimyasalın içinde bekletiliyormuş.  Gıda teröründe sınır tanımayan bir ülkeyiz...


Çevirmekten bıkmadığımız geyikler var;
mesela;
-avrupalı gaz çıkarmaktan utanmaz, sıkılmaz, avrupada her kez gaz çıkarır...
mesela; 
-avrupa'da kimse çocuğuna 18 yaşından sonra bakmaz, kapının önüne koyar...
ya da;
-avrupa'da enginarın kabukları kıymetlidir, biz içini, onlar dışını yer...
ilk ikisini benimsemek istemem, ama enginarın hem içini hem de dışını değerlendiren bir tarif sordum gugıla,  aslında bir kaç tarifi birleştirdim. İyice yıkadığım enginarı ortadan ikiye kesip, tüylü içini kaşıkla temizledim, isteğe bağlı bir harç doldurdum, kıyma-domates rendesi ve bulgurla, çok fazla olmayan limonlu suyla kısık ateşte 45 dk. pişirdim.

 Dolmanın ve sarmanın her türünü çok severim. Bu tarifi de beğendim, dolma kısmını özellikle. Enginar kısmına gelinceee, bir sebze ne kadar lezzetli olabilirse, o kadar lezzetli bana göre :) Yaprakları yeme hadisesi hoşuma gitti, neden diyeceksin günlük, sofrada uzun uzun oturmayı, yemek yemeyi ve konuşmayı severiz ya, çekirdek çitler gibi, sosuna batırarak kemirmek hoşuma gitti, uzun  süre yemek yediğini sanıyor insan, ama çok fazla kalori almamış oluyor. Sosu yine isteğe bağlı, ben yoğurt, mayonez, zerdeçal, kırmızı biber karışımı yaptım.

Ayrıca sapının da ortasını çıkarıp limon sıkarak yiyoruz, ekşi salatalık tadında. Tüyleri yemiyoruz :)

Doğanın tasarım harikaları var, uğur böceği var, tavus kuşu, hercai menekşe, enginar... İçine bayılıyorum, morun tonları ve yeşil çok hoş, bizimlesin diyorum...

16 yorum:

  • karin'in annesi diyor:
    4 Nisan 2012 05:41

    bende bizimla değilsın diyorum.(malum enginar)
    bir teyze..

  • karin'in annesi diyor:
    4 Nisan 2012 05:42

    bende bizimla değilsın diyorum.(malum enginar)
    bir teyze..

  • Nil diyor:
    4 Nisan 2012 06:02

    Enginarın içi böyle bişey mi? mazur gör daha önce hiç görmemiştim.

  • annesiningülü diyor:
    4 Nisan 2012 06:43

    delisinnn, çok özendim :)
    hemen yapmalıyım :D

  • mine diyor:
    4 Nisan 2012 08:16

    ürküyorum artık birşeyler alırken ama bu sene kabuklu enginar mutlaka deneyeceğim
    bu arada logodaki fotoları bir mıncırıklık alıversem : )

  • Deli Anne diyor:
    4 Nisan 2012 08:40

    Allah ne analar yaratıyor maşallah:)

  • mavii diyor:
    4 Nisan 2012 13:58

    ne güzel bir paylaşım bu sunum harika :)
    bende ne zamandır yemedim enginar elerine sağlık deniycem

  • Unknown diyor:
    5 Nisan 2012 01:13

    ayrınnn, sen gel sana kereviz yapıcam, brokoli yapıcam...

    nilhanım bende resminbi görmüştüm, ilk yakın temasımız oldu :)

    baharcım özendinmi gerçekten, keşke yakın olsak :( ama dene çok basit...

    mine ne demek, paket yapıyorum hemen :)

    mümine çok basit sen bile yapabilirsin :)))

    mavi, teşekkürler, afiyet olsun...

  • didem diyor:
    6 Nisan 2012 16:25

    Peki piserken kiymalar falan icinden tasmiyor mu? Sahane gozukuyor!

  • sevda s. diyor:
    7 Nisan 2012 08:33

    İçini ben de ilk kez görüyorum, ellerine sağlık güzel görünüyor :)

  • ilhan diyor:
    8 Nisan 2012 05:09

    Enginar o kadar lezzetli bir sebzeki her haliyle süper oluyor. Hatta sırf pazardan kabuklarını toplayıp haşlayarak suyunu içiyorlarmış. Çok şifalı olduğu söyleniyor.

  • Unknown diyor:
    9 Nisan 2012 02:52

    Didemcim, hayır, biber dolması gibi, birbirine sarılıp pişiyorlar...sevgiler canımmm

    sevdecım seninde ellerine sağlık, görüşmek üzere...

    ilhan, inş. bir hile hurdası yoktur, soyulmuş olanların beklediği sıvının da çok zararlı olduğu söyleniyor artık :( sevgiler...

  • Zeugma diyor:
    9 Nisan 2012 14:07

    Eline sağlık, çok nefis görünüyor :)

    Bunu İzmirliler her sıradaki yaprakları geri iterek aralara doldurup yapıyorlar. Sonra da yaprakları çekerek içi dolu halde kaşık gibi kullanarak yiyorlar.

  • kitana diyor:
    9 Nisan 2012 23:02

    Enginarın içi ne kadar güzelmiş! Yapraklarını yeme hadisesini sevmesem de kalbine bayılıyorum.Ellerine sağlık çok güzel görünüyor:)
    Bir de gerçekten kimyasal içinde mi bekliyorlarmış???

  • Unknown diyor:
    11 Nisan 2012 13:50

    zeugmacım, onunda görünüşü çok hoş, çiçek gibi, denerim onuda, sevgiler...

    kitana, zaten okadar limonlu su hazırlamış olmaları, gerçek olamayacak kadar güzel bir hayaldi...sevgiler...

  • Oglak Kizlari diyor:
    4 Mayıs 2012 10:53

    Hadi ya çok bozuldum bu limonlu su olamayn sulara. Ufffff.

    Düşünen anne Çiğdem

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar