Oyun hamuru



Oyun hamururlarımız anneannede durur, eve getirmeyiz. Bizim halılarımız batmasın, aman iş çıkmasın diye. Ama çocuk ta artık istemeye başladı, haklı olarak. Evde yapabilirmiyim diye düşündüm, baktım, daha önce düşünenlerde olmuş :), en basit tarifi uyguladım, hamur işinde çok başarısız olan ben bile becerebildim. Baharatçıdan gıda boyası aldım, malesef sadece iki renk vardı, nefret ettiğim turuncu ve kötü bir yeşil.



.Üç bardak un
.Bir bardak su
.Çeyrek bardak tuz
.Gıda boyası
.Bir çorba kaşığı sıvı yağ

Ölçü olarak çay bardağı kullandım, yinede çok fazla oluyor. Gıda boyası dışındakileri karıştırıp yoğurduk, sonra parçalara ayırıp gıda boyasıyla renklendirdik. Pişirilerek hazırlanan tariflerde var ama ben tercih etmedim :) Hazır olanlar gibi ufalanmadı, çok tuzlu olduğu için Duru yemeye çalışmadı, ağzı kapalı olarak bekleyince de kuruyup bozulmuyor. Kalanaları da Babamızın Danone kaplarına doldurduk.



Hamur şekillendirme kalıplarımı Durucum çoktan yürütmüştü, zaten bana gerekeceğini sanmıyorum. Kelebek, yıldız fln yaptık, dıttıt dırıt dıt yaptık, bi de baktık, akşam olmuuuşşşş...

1 yorum:

  • Adsız diyor:
    1 Kasım 2009 05:13

    peki bunun bilgisayardan oynanacak oyunları yok mu

Yorum Gönder

Datttlu Yorumlar